Veckans kändisfakta...Ann Hathaway

image380


Den framgångsrika amerikanska skådespelerskan Ann Hathaway föddes den 12 november 1982 i Brooklyn i New York.


Ann inledde sin framgångsrika karriär med en av dom största rollerna i TV-serien Get Real. Hennes stora genombrott fick hon dock när hon spelade den femtonåriga prinsessan Amelia Thermopolis i En Prinsessas dagbok och En Prinsessas Dagbok 2. Hon har även varit med i andra ganska kända familjefilmer såsom 2002 års Nicolas Nickelby och även som huvudpersonen i Ella den förtrollade. Man ville även ha med henne i rolllen som körflickan Christine i Fantomen på Operan men Ann tackade nej till den rollen.


Ann har inte bara gjort familjefilmer, hon har på senaste tiden också varit med i filmer som Kaos, där hon spelar en rik knarkare, och så spelade hon cowboyhustru i westernfilmen Brokeback Mountain.

Bland dom nyaste rollerna hon spelat finns rollen som den nyutexaminerade journalisten Andrea Sachs, i filmen Djävulen bär Prada, Där hon spelar mot bland annat Meryl Streep.


2007 släpps hennes nyaste film Becoming Jane Där hon spelar en ung Jane Austen.

Jag har länge gillat Ann Hathaways filmer, jag har dock inte sett alla men dom jag sett tycker jag är riktigt bra, tycker att hon är en bra skådespelerska, och att hon verkar vara en person som har "båda fötterna på jorden".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0