Jag vill ha vår nu!


(Sarah´s och mina fötter årets första vårdag, ursäkta för det hemska bilden, tagen med min mobilkamera)

  
Trodde äntligen att våren hade kommit, speciellt en dag förra veckan då det var sol och varmt nog att sitta utomhus. Jag
började äntligen få lite vårkänslor och tänkte att "nu tusan är det dags att börja cykla igen" och imorse skulle det bli den första gången. Men så blev det då inte, kollade ut genom fönstret imorse och såg att det snöade igen!! Lite sur blev jag! Då blev det bara att kolla busstider igen....Nu vill jag tusan ha vår igen!

Jag är ledig imorgon, vi skulle bara ha en lektion så vi frågade vår (lite outbildade) datorkunskapslärare om vi kunde flytta den, och det fick vi, så det betyder sovmorgon! Fast jag ska ändå in till Uppsala troligen eftersom jag, Tove, Sarah och Angelica ska gå och bowla och eventuellt äta efteråt, mys, vi har bokat msn möte ;) klockan 21.15 ikväll för att vi fortfarande inte bestämt hur och när och var vi ska träffas imorgon :D

Nu ska jag ta och plocka upp lite i mitt rum för att fördriva tiden innan klockan 21.15, kanske lägger ut nå mer inlägg ikväll men det får vi se, har lixom tappat bloggsuget....

På en datorkunskapslektion:

Vi höll på att spela in oss själva för att ha ett ljudklipp till en powerpoint presentation, våran lärare spelar in sig själv och ska lyssna på det, problemet är att han inte lyssnar i hörlurarna, han stoppar mikrofonen i örat och fattar ingenting när det inte kommer något ljud...och han ska utbilda oss om datorer....

R: Det verkar inte funka(med micken i örat)
Jag: Asså, du kanske ska försöka lyssna i hörlurarna...
R: Va?
Jag: Ja, du ska lyssna i hörlurarna (irriterat)
R: Jaha! (vänder på dem och lyssnar)
R: Nu låter det, det där gick mycket bättre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0