Dirty Dancing 2


Jag lovade er en "recension" om filmen jag såg igår, Dirty Dancing 2. Jag har gjort en ny katergori, Filmer. Där tänkte jag berätta om filmer jag sett och berätta vad jag tyckte om dem. Eftersom jag älskar film och älskar att diskutera filmer så kommer det nog ett inlägg i den kategorin titt som tätt. Det är ialla fall planerat att bli så...Hoppas ni gillar det.

Det här tyckte ialla fall jag om Dirty Dancing 2:

Handlingen; Helt okej handling, men den första Dirty Dancings handling är mycket mer intressant. Handlingen i 2:an är förutsägbar och jag visste precis vad som skulle hända från början.

Skådespelarna: Det märktes att skådespelarna var ganska nya, de kändes lite nervösa. De kunde varit mer professionella och leva sig in i rollerna mer. Skådelspelarna i den första filmen är av en helt annan klass.

Slutet: Ganska förutsägbart slut, kände det på mig hela tiden. Jag fick aldrig den där WOW-känslan för jag kände att ingenting överaskade eller chockade mig i den här filmen.

Avslutningsvis kan jag säga att jag tyckte att det inte alls kändes som en romantisk dansfilm såsom den första gör. För mig kändes den här filmen som vilken annan tonårstjejfilm som helst, nog för att jag gillar tonårstjejsfilmer men jag hade förväntat mig något mer av den här.

Helt klart sevärd, men kanske inte en film jag vill se om och om igen. Det är en film av många där uppföljaren inte alls blir i klass med föregångaren, synd.


(tre av 5)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0