JAAAAAA!

Jag fick som jag ville, Amanda och Marie gick till final, för typ första gången hade jag rätt! Jag brukar jämt ha fel när det gäller, ja typ allting :) Det spelar nästan ingen roll vem som vinner i globen, jag har hejat på Marie nästan hela tiden men Amanda var nästan bäst idag, dom båda förtjänar att vara med i final!

image242
http://www.aftonbladet.se/nojesliv/idol2007/article1371059.ab

Dagens video...Urgullig kattunge!


Hittade ett urgulligt klipp på en kattunge som försöker få behållas in lilla melonbit, till varje pris...Så himla sött

Dagens bild...Kändisar som små!

image238

Dagens bild...Fergie

image237

Mitt paket har kommit...

image230

Dagens bild...Alexis Bledel

image228
Har sett Gilmore Girls ganska ofta på senaste tiden, brukar inte göra det men det är faktiskt ganska bra...

Tycker att Alexis är väldigt vacker...

(har såklart gjort om bilden lite)

Härlig vinterläsning...

Vad kan vara mysigare än att krypa upp i soffan med en bra bok? Jag ialla fall älskar det, även fast det inte blir så ofta man verkligen har tid att göra det, ialla fall inte just nu när det är så mycket i skolan...

Jag tänkte dela med mig av några superbra böcker jag har läst och som jag verkligen vill tipsa om:

image2231.image2242.image2253.image2264.image2275.

1. Jag väljer livet - Sabine Dardenne, otroligt stark och hemsk bok som handlar om Sabine själv och om hur hon blir kidnappad vid 12års ålder av en som redan tagit livet av 4 flickor, man sitter verkligen helt fast när man läser den här boken, jag tycker att det är en jättebra bok, och jag tycker att Sabine var väldigt stark när hon skrev den...

2. Bridget Jones dagbok - Helen Fielding, jag läser ju inte bara hemska böcker :) Filmen som är baserad på den här boken känner nog dom flesta till, och böckerna kan jag säga är ännu bättre! Bridget Jones, är om någon inte känner till filmerna eller böckerna en singeltjej i 30års åldern som har väldigt mycket otur när det kommer till kärlek, Man sitter ibland och skrattar så att man nästan gråter, helt fantastisk bok!

3. På spaning med Bridget Jones - Helen Fielding, andra boken i serien om Bridget är minst lika bra, om inte bättre!

4. Anne Franks dagbok - Anne Frank (såklart), den här känner nog också dom flesta till, handlar om Anne Frank som levde under andra världskriget, hon skrev under kriget en dagbok om sitt liv under den hemska tiden, det här är då den dagboken, det är även den här en jättestark bok, man tänker verkligen efter när man läser den här....

5. Om jag kunde drömma - Stephenie Meyer, handlar om Isabella som blir kär i en ganska annorlunda kille, fast hon vet inte riktigt vad som är så annorlunda med honom, men sen kommer hon på det, han är vampyr! Jag vet att den låter ganska barnslig men den är verkligen inte det, den är spännande, romantisk och då och då rolig, den är verkligen värd att läsas.

Andra böcker som är super bra är:
Barn 312,Alla Harry Potter böckerna (ialla fall dom 6 första, har inte läst sista än), en prinsessas dagbok böckerna, pojken som kallades Det och många många fler...

Gjorde om headern igen...

Jag gjorde om headern igen, såg att den andra var jättesuddig, men nu är det en annan bild på som inte är lika suddig, det är samma "stil" på den fortfarande, men jag är nöjdare nu...

image222

Lär känna mig...

Hittade den här lisan hos Josefin

Hur svarar du i hemtelefonen?  "Hej det är Sandra"
Hur svarar du i mobiltelefonen? Det beror på, om jag vet vem det är som ringer blir det "Jepp" eller "Halloooo" om jag inte vet blir det "Hej det är Sandra" här med...
Hur mycket pengar har du? Just nu? Hmm, 25kr kanske (månadspeng imorgon)
Antal timmar sömn inatt? Hur många blev det? typ 9½ timmar kanske
Sov du ensam? Ja
Vem vet mest om? Vem vet mest om vad??
Vad vill du ha just nu? Julafton!
Vad längtar du mest efter? Julmaten :)
Vem längtar du mest efter? Hmm, hela släkten
Vilken buss åker du oftast? 202 eller 212
Anser du dig själv snygg? Ingen kommentar...
Har du varit kär? Vem har inte varit det?
Är du kär nu? Njae...
Vad åt du senast? Räksallad
Är du polare med grannarna? Några av dom...
Var är dina syskon just nu? Ena tror jag är hemma hos sig och den andra jobbar
Vilken tid gick du upp imorse? 7.00
Vad gjorde du kl 2 inatt? Snarkade...
Vad är det första du gör på morgonen? Äter frukost, oftast
Vad ska du göra efter det här? Kolla på tv
Var och när vaknade du upp i morse? Hemma kl 7, har skrivit det tre gånger nu, ganska dryg lista...
Sover du naken eller i pyjamas? Pyjamasbyxor och en stooor tröja
Vilken var din senaste lögn? Hmm, kommer inte ihåg
Vad använder du för smink till vardags? Ögonskugga och mascara
När och från vem fick du ditt senaste sms? I går kväll från Ida
När gjorde du bort dig sist? Gör det jämt så...
Vad ville du bli när du var liten? Hästpolis :)
Var och vad äter du helst? På en fin resturang förståss :) vad? hmm....Kyckling kanske
Har du någonsin skrivit kärleksbrev till någon kändis? Nej
Har du blivit uppraggad av någon kändis? Nope
Om du skulle få välja var skulle du helst vilja befinna dig just nu? New York och köpa julklappar
Vad anser du om modet just nu? Det är okej, följer inte modet så himla hårt men...
Vad skulle du inte kunna leva utan, förutom familjen? Mina vänner, och vindruvor :)
Vad gör man för att imponera på dig? Man ska vara ärlig och sprallig

Gör den här listan du också!

Helt omgjord blogg...

Nu har jag suttit ett tag och helt gjort om min blogg, headern vet jag inte om jag ska göra om lite men resten är jag ganska nöjd med...
image221

Dagens bild...En ros

image217
Dagens bild blir denna ros som min lilla Ida gjorde i ordning på mitt program på datan, tycker den blev väldigt fin, ialla fall för att vara ens första bild som man fixar till.

Älskar dig Ida!


Den såg ut såhär från början....


Dagens vill/måste ha!

image216
Den kom ut igår!!!

Dagens bild...Evangeline Lilly

image215
(Gjorde om den lite också, måste ju passa på)

Dagens bild(er)...Kirsten Dunst

image201

image202

Har varit hemma från skolan idag, mår inte speciellt bra, är förkyld och är helt "borta" i huvudet och har ont i halsen, inte roligt alls, blir troligen hemma imorgon också, får se hur jag mår imorgon bitti...Ha en bra kväll //Sandra

Svaret på kluringen!!

La ju ut en liten kluring för ett tag sen, och idag ska jag berätta svaret...

Så här fin(hehe)va kluringen..."uppgiften" var att säga vem det är som är med på bilderna...och "tinkerbellan" kom först med det rätta svaret, PARIS HILTON såklart!

image196
Och detta är den riktiga bilden...

Dagens bild...Ron, Harry och Hermione

image192

Dagens kluring...Vilken kändis?

image191

Gissa, svaret kommer om några dagar...

Dagens bild...Scarlett johansson

image190

Spice Girls is back!


Spice Girls - Headlines (Friendship Never Ends)
Såg Spice Girls nya musikvideo för första gången idag, vet allvarligt talat inte riktigt vad jag tycker om den, dom är ju inte alls dåliga men absolut inte lika bra som dom var förut (jag gillade dom verkligen förut) Kanske försöker dom för mycket?
Vad tycker ni om den nya låten?

Dagens bild...Gwen´s parfym

image185
Snart kommer Gwen´s egna parfym "L" ut, vet inte riktigt när den kommer ut  i Sverige än men när den gör det så ska jag helt klart ha den(om den luktar gott förståss)!

Galna

http://hd.se/webb-tv/2007/11/08/hochm-rusning-paa-vaela/



Kolla på den, det är från H&M, dom släppte ju sin nya kollektion för ett tag sen och den här videon är från öppningen. Dom är ju galna i början, en handlade för över 12 tusen!


Dagens bild...Janice Dickinson

image182
Dagens bild får faktiskt bli på Janice...

Jag må hon leva...

image181

Dagens bild...

image174

Gjorde ett test...

Dom här kändisarna är jag tydligen lik...vet inte riktigt om det stämmer...




1.Adriana Karembeu (80%) (ingen aning vem det är)
2.Ashley Tisdale (78%) (Känner igen!)
3.Alicia Silverstone (78%) (Henne med!)
4.Holly Marie Combs (78%) (Henne gillar jag)
5.Cheryl Tweedy (78%) (Och det är?)
6.Kaley Couco (76%) (Så bra i 8 simple rules)
7.Martine McCutcheron (76%) (Vet jag inte heller vem det är)
8.Claire Danes (90%) (Ännu en jag inte känner till, men jag var ju tydligen väldigt lik henne)
9.Angela Lindvall (86%) (Måste nog plugga på om kändisar)
10.Vanessa Marcil (80%)  (vem?)

(Nu har jag inte lagt ut några bilder på mig själv här ute på bloggen och jag tänker inte göra det heller på ett bra tag, men nu kanske ni kan tänka ut hur jag ser ut, fast jag vet då inte om jag är lik någon av dom här)

Men dom som känner mig kan ju berätta om jag är lik någon eller inte:)

Dagens bild...Johnny Depp

image172

RSS 2.0