27/9 - 2008


(två filmer för 199:- på Maxi)

Lördag, bara två dagar sen börjar skolan igen, känns som om man inte haft några hemstudiedagar än, jag vill ha fler!
Idag har jag inte gjort så mycket, jag var med Bea igår efter jobbet och så sov jag över där, vi såg på film och åt godis och pratade, riktigt trevligt, blir inte att man ses så ofta nu för tiden så det är jättekul när vi väl gör det.

När jag kom hem från Bea fick jag lov att städa :( Men det gick någolunda snabbt så nu är det fint igen:) Ikväll blir det nog bara att vara hemma och ta det lugnt, ska nog se någon av mina nya filmer jag köpte igår :) Corps bride och Kalle och chockladfabriken, Ännu mer Johnny Depp filmer, målet är ju att ha alla hans filmer så det är ju lite kvar :D

Dom överstrykna filmerna har jag, som sagt, det är lite kvar...


2008
- Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street

2007 - Pirates of the Caribbean - Vid världens ände

2006 - Pirates of the Caribbean - Död mans kista

2005 - Corpse Bride (röst)

2005 - Kalle och chokladfabriken

2004 - The Libertine

2004 - Finding Neverland

2004 - ...And They Lived Happily Ever After

2004 - Secret Window

2003 - Once Upon a Time in Mexico

2003 - Pirates of the Caribbean - Svarta Pärlans förbannelse

2002 - Lost In La Mancha (dokumentärfilm)

2001 - From Hell

2001 - Blow

2000 - Chocolat

2000 - Before Night Falls

2000 - The Man Who Cried

1999 - Sleepy Hollow

1999 - The Astronaut's Wife

1999 - The Ninth Gate

1998 - I Los Angeles utan karta

1998 - Fear and Loathing in Las Vegas  typ, brorsan har den :)

1997 - The Brave (även regi och manus) 

1997 - Donnie Brasco

1995 - I sista sekunden

1995 - Dead Man

1995 - Don Juan De Marco

1994 - Ed Wood

1993 - Gilbert Grape

1993 - Benny & Joon

1993 - Arizona Dream

1991 - Terror på Elm Street 6

1990 - Edward Scissorhands

1990 - Cry-Baby

1987-1990 - 21 Jump Street (TV-serie)

1986 - Plutonen

1985 - Privat område

1984 - Terror på Elm Street

Har: 13 Kvar att köpa: 25

I love Johnny Depp!

Märks det att jag gillar att redigera bilder? ;)


(bilderna hittade på google och redigerade av mig)

Nu har vi två stycket hemstudiedagar, både idag och imorgon, riktigt najs :D Vet inte riktigt vad jag ska hitta på, imorgon kanske jag och Bea (Bebbe) ska vara, vi ska kanske gå på bio eller nått sånt, inte helt bestämt än, sen imorgon bitti ska jag nog jobba, alltid kul om man får lite extra pengar :D Ända jobbiga är att jag börjar 6.30 då, fast jag är ju van att gå upp tidigt eftersom jag går i skola i en annan stad, min tidigaste morgon blir 05.35, det är ganska jobbigt...

Innan helgen ska jag göra en blombukett eller någonting till min mormor, hon kom hem från sjukhuset igår, hon har legat inne i mer än två veckor, har fel på hjärtat. Jag ska göra något fint med henne :D Kul att göra något själv eftersom jag går floristlinjen. Hon tycker det är roligt att jag går där eftersom hon också har jobbat med blommor hela sitt liv. Kanske tar en bild på min fina skapelse när det är klart :D


Avskedsbrev?


Hur skulle ditt avskedsbrev se ut? :D

Hej pappa,
Jag vet inte hur ja ska säga det här men, jag är så otroligt kär.
Hela livet handlar om att
göra en massa godis.
Du, när jag klättrade för första gången, insåg jag att
mina ögonfransar är onormalt korta.
Därför skickar jag tillbaka
min huggorm
Hoppas du får en
kram.
Kärleksfulla Sandra.

Haha, blev ganska roligt :)


VAD HAR DU FÖR UNDERKLÄDER PÅ DEJ ?

rosa- mamma

svarta- pappa

vita- älskling

oranga- morfar

lila- mormor

blåa- syrran

gula-brosan

gröna- svikare

röda- farmor

bruna- farfar

annat- gubben lilla

VILKEN DRICKA ÄR BÄST ?

mjölk- jag är gravid

läsk- ja orkar inte mer

vin- jag är lesbisk

öl- jag är inte smart

vatten-jag är aldrig din mer

saft- jag är över 48

oboy- jag är en utomjording

annat- jag är så ortoligt kär

VILKEN MAT ÄR BÄST ?

tacos- göra en film

resturang- göra något meningsfullt

pannkakor- göra en skyltdocka med barn

gröt- göra dej besviken

pasta- göra allt för dej

kött- göra en tv-show

annat- göra massa godis

VILKET HUMÖR ÄR DU PÅ NU ?

inget - spydde

glad- andades

ledsen- cyklade

besviken- jodlade

arg- arbetade

orolig- gungade

sur- älskade

upphetsad- sjöng

annat- klättrade

VILKDEN FÄRG HAR DU PÅ DIN TRÖJA ?

Blå- min mamma är brunett

vit- min oskuld är borta

svart- mina ögonfransar är onormalt korta

lila- min fisk är död

brun- mina drömmar är svikna

rosa- min granne är med i bolibompa

grön- mina tankar finns inte mer

gul- min ubåt har inget namn

röd- mina rosor är vissna

orange- min klass är CP

annat- mina känslor är borta

VAD BÖRJAR DITT NAMN PÅ ?

a/b- min ring

c/d- mina känslor

e/f- mina drömmar

g/h- min oskuld

i/j- min cykel

k/l- min katt

m/n- mina tankar

o/p- min tandbvärk

q/r- mina barnbarn

s/t- min huggorm

u/v- min mobiltelefon

w/x/y- mina hormoner

z/å- min stereo

ä/ö- mina ostron

VILKET NUMMER ÄR BÄST ?

1- bra jul

2- tjej du förtjänar

3- 12 växlad cykel

4- tandvärk från mej

5- otrevlig påsk

6- groda som heter dante

7- jävla piss sommar

8- kille som är bög

9- kompis som behöver dig

10- kram

11- utomjordisk attack

12- kärleks full familj

annat- underbar helg

VAD HAR DU FÖR FÄRG I DITT RUM ?

vitt- din

brunt- pussar

svart- kramar

lila- strypningar

grönt- kräkningar

gult- M.V.H

rosa- hångel

orange- hatningar

annat- kärleksfulla


Lördag den 20september 2008...


Äntligen helg, även fast jag inte har någonting att göra så är det jätteskönt att vara ledig och ta det lugnt...Är inte hundra procent frisk så det är skönt att vila lite. Det blir inte så mycket inlägg, ialla fall inte många "seriösa", det blir mest bilde roch det är för att jag inte orkar skriva så mycket, men ändå vill lägga ut någonting. I  skolan händer inte så mycket just nu, väldigt skönt att det inte är så mycket plugg, man tycker synd om dom som går på samhäll just nu, dom verkar ha hur mycket läxor och prov som helst, bra att jag inte valde den linjen, skulle inte orka plugga så mycket :D

Just nu gör jag inte så mycket, sitter och redigerar lite bilder (därav den "vackra" bilden) och så kollar jag på kattungar på blocket (därav att det är en katt på bilden). Älskar katter, speciellt kattungar och jag skulle verkligen vilja ha en till :D

Ska snart gå och fixa iordning mig (sitter med pyjamas fortfarande) sen kanske jag kan lägga in något mer inlägg...Vi får se...

Kram

Dagens bild...Anne Hathaway


Dagens vill ha...fin kappa


Skulle verkligen vilja ha en fin kappa, har sett en jättefin på hm för ungefär 300:- (ungefär som den i bilden) i en fin typ rosa nyans, superfin, skulle vilja ha en med lite färg, har typ alltid svarta kläder, och jag är trött på det nu. Såg kappan i ett skyltfönster här på stan idag så jag ska nog gå och prova den imorgon på väg hem från bussen, hoppas den är lika fin som den ser ut.

(kappan på bilden är också från hm, men den där är dyrare)

Kluring...Vem är hon?


Dagens bild...


(Lite omgjord av mig)

Ny Design...


Har suttit ett tag nu och fixar till en ny design här på bloggen, är faktiskt väldigt nöjd. Det ända jag inte är nöjd över att jag inte får bort texten vid headern, där det står frommyowneyes, det vill jag få bort. Någon som kan berätta lite snabbt hur man gör?

RSS 2.0