Sandra tipsar...Chocolat



Min favoritfilm just nu är helt klart Chocolat med Johnny Depp, så himla fin historia. Johnny Depp är absolut min favorit skådespelare och han är faktiskt extra snygg och bra i den här filmen tycker jag :D Peter Stormare är också med i den och han är också väldigt bra. Om ni inte sett filmen så gör det, den är jättebra!

Vianne
  kommer med sin dotter till en inskränkt fransk småstad där hon öppnar en chokladbutik. Byns borgmästare som har stor makt över folket, anser att det är synd, men allt fler av stadens invånare börjar känna  lockelse. Serge(Peter Stormare) är en kriminell caféägare, gift med Josephine  Till staden kommer även Roux(Johnny Depp) på en flodbåt.

(Förklaringen av filmen hittad här)


Bilder från google.se

Im back

Blir inte alls speciellt mycket inlägg just nu, dels för att det inte gick att lägga ut några bilder för mig, dom försvann bara, dels för att jag börjat skolan nu.

Trivs faktiskt väldigt bra i den nya skolan, alla är skitsnälla, lärarna verkar bra och det är skitroligt att få göra det man tycker om. Sen så är det väl lite jobbigt att pendla, men ändå inte lika jobbigt som jag trott att det skulle vara.

I dag har jag inte gjort någonting än, jo jag har jobbat lite, från 7 till 11, men efter det har jag bara slappat, sen i kväll kanske Ida och jag ska hitta på någonting, men det är inte riktigt bestämt än.

Förlåt för det helt meningslösa inlägget :D Lite roligare kanske kommer senare idag

One single word...


Nervös

Fredagens inköp...



Grön T-shirt med Örn på - JC 149:-
Svart/vit väska - Okänd väskaffär 390:-

Dagens bild... Kirsten Dunst


(Älskar bilden)

Imorgon börjar skolan också, kan inte tänka på någonting annat, är så himla nervös. Kommer inte kunna sova någonting inatt. Ska ju börja i en helt ny skola, i en helt ny stad där man inte känner en morot :D Men det kommer säkert bli bra när man väl är där, när man kommit in i det.

Idag ska jag bara ta det lugnt, och så ska vi åka och lämna tillbaka skrivaren jag köpte, den ville inte komma igång så nu är jag trött på den. Dom där 500:- kan jag spendera på någonting som funkar :D

Köpte föresten en väska och en T-shirt i fredags som jag glömt visa, bilder kommer! :D

Kärt återseende...


Idag var jag och Teresa ner på stan och fika, riktigt trevligt eftersom det var mer än två månader sen vi sågs sist, på skolavslutningen för att vara exakt. Gick ner till ett litet gammaldags café som finns här i stan, där finns föresten världens godaste varma chocklad! Det var första gången jag var på det cafét och det var jättemysigt.

På vägen hem mötte jag min storebrors sambo så jag cyklade med henne en bit, sen cyklade jag till affären för att köpa nya veckorevyn, kom hem med en Loka, lite nötter och pengar till min mobil också :D

Tänkte städa upp i mitt rum en snabbis nu, sen ikväll kanske jag och Ida ska hitta på någonting, men det är inte säkert. Vi ska ialla fall gå på stan ett tag imorgon, skulle vilja hitta en väska som jag kan ha när skolan börjar, och kanske nå kläder. Vi får se...

Gårdagens inköp!


Har äntligen köpt en ny kamera det blev en rosa Nikon Coolpix S210 med 8Mpix. Det var inte riktigt den jag kollat på men jag är ändå supernöjd. Den är både bra och snygg, och så var den ganska billig också, under 2000kr. Har testat den lite idag och jag är supernöjd.

På bilderna ser ni min förra kamera (den översta) och min nya, ville visa storleksskillnaden, syns speciellt på den tredje bilden :D Visst är det betydligt snyggare än min förra klumpiga och sega kamera?

Jag älskar den!

(Om ni ville veta så är kameran köpt på Expert)

Gårdagens inköp...


Var med Emma igår, riktigt trevligt. Vi tog en tripp på stan där det inhandlades lite smått och gott. Jag hittade äntligen ett fint ugglehalsband igår! Har ju letat hur länge som helst efter ett fint, tänkte ju skicka efter ett från Kyssjohanna, men nu hittade jag ett och det kostade bara 20:- eftersom det var 70%rabatt så det är en trogen medlem i min familj nu :D Sen inhandlades en bok "Babbeldrottningen" som jag också velat ha hur länge som helst, men tyckt den varit för dyr som vanlig bok, men igår hittade Emma den till mig i pocket så den fick också följa mig hem. Från Coop fick också två Johnny Depp filmer följa med, försöker ju samla ihop till alla hans filmer, åtminstonde dom bra ;) Efter att vi gått på stan gick vi hem till Emma och kollade på film "Snygg,Sexig och singel" som jag aldrig sett förut men den var ju skitbra! Sen såg vi Sweeney Todd också eftersom Emma inte sett den än...

Idag ska jag bara ta det lugnt, ska dammsuga i mitt rum tänkte jag. Har faktiskt hållit det rent i mer än en vecka nu! Ingenting på golvet. Stolt eftersom det brukar vara högar med skit vid det här laget :D

Ha en superdag//Sandra

The Wedding Date...


Satt och kollade på den här filmen nyss, The wedding date, kan ju inte säga att jag tyckte speciellt mycket om den, eller, den var ju inte jättedålig men den var som alla andra romantiska komedi filmer. Den kändes tråkig och jag orkade inte ens se hela. Nej, det var en film jag verkligen inte är imponerad av...

Ska nog snart gå och lägga mig och kolla på en annan, bra film, har varit helt slut hela dagen, vet inte varför, kanske är detta hemska väder, vill ha solen tillbaka! Har ju knappt hunnit bli brun än! Imorgon får vi se vad man hittar på, Emma och jag kanske skulle hitta på någonting men det är inte säkert än, hon skulle höra av sig om hon kunde, annars får man väl hitta på någonting annat.

God natt//Sandra

Dagens bild...Amanda Seyfried


Bio med Beatrice ikväll :D


RSS 2.0