Ny blogg!

Tröttnade fort på devote-bloggen så den är nu historia. Bloggen som gäller nu är chasingstars.blogg.se, så följ den förtusan med bloglovin!

Ny Blogg!

Nu har jag skaffat en ny blogg på Devote som jag tänkte testa på, men jag ska ha kvar den här också och kommer kanske slänga in nått inlägg då och då här, men huvuddelen av inläggen kommer hamna på den nya så följ den med bloglovin!

Sandiiie.devote.se

New Moon!!!


Gissa vad jag kommer spendera kvällen med?! ♥♥♥♥♥♥

Hello zombie!

Kanske inte var så smart att gå och lägga sig halv ett när man ska upp halv sex, det tog emot liiiiite bara, hehe, men det är ju självförvållat. Chatten var ialla fall rolig och bra så jag tror det var värt det.
Håller tummarna att min New Moon film kommer idag, trodde den skulle komma igår eftersom Karin sa det, men nej då, det gjorde den inte. Men den borde komma idag, annars är min helg screwed, haha.
Ska äta upp min frukost och sen sätta igång och spackla och fixa, hehe. Skriver kanske när jag kommer hem.
//Sandra

Torsdag...

Sitter och väntar på att livechatten ska börja, bara en timme och nio min kvar! Sen när det är slut så kommer jag slänga mig i säng för att orka komma upp imorgon.
Vet att det inte blir så många inlägg just nu, men jag håller fortfarande på att bestämma mig vad eller om jag ska göra med bloggen...//Sandra

Livechat!

Livechat klockan 23.00 om jag förstått rätt!  Jag längtar, jag kommer vara död imorgon!

Friskis och svettis...

Imorgon ska jag ta mitt allra första friskis och svettispass med Karin, ska bli intressant och riktigt roligt att testa på, och om jag gillar det så blir det att köpa kort och sätta igång ordentligt. Håller tummarna att det är någonting för mig! //Sandra

Byta blogg?

Jag funderar på att antingen flytta min blogg eller ta bort den completely, så jag behöver lite råd, vilken bloggportal ska man ha? Devote? Blogspot? wordpress eller någon annan, vad rekommenderar ni? Jag vill gärna kunna fixa bloggen snyggt så den får inte vara allt för komplicerat. //Sandra

Utvecklingssamtal...

Fick reda på att vi fick sluta vid lunch idag tack vare alla dessa jädra (hubbabubba) utvecklingssamtal. Mitt börjar 14.20, så jag få sitta här i en timme till i väntan på att få komma in och prata i tjugo minuter. Lite segt men va fan, man överlever väl.

Sitter just nu och nördar mig i floristsalen med Pysan och Tove och har allmänt tråkigt. Hoppas den här timmen går fort så att man får åka hem någon gång och *trumvirvel* sova! //Sandra


Måndag den 15 Mars 2010

Har inte bloggat någonting alls idag förrän nu, sorry about that! Men jag har faktiskt inte suttit vid datorn alls sen tidigt i morse när jag vaknade och fick för mig att kolla runt lite innan jag somnade om.
Har mest suttit och läst idag, har helt kommit in i boken nu, den är skitbra! Älskar den! Så jag har läst ungefär 150sidor idag, med pauser såklart. Me like alot!
Imorgon är det skola igen och jag har verkligen inte lust att åka dit! Jag vill vara ledig längre! Ligga och halvsova i soffan framför en bra film eller sitta och mysa i soffan med en bra bok är så sjukt skönt ibland, och jag vill verkligen inte byta ut det mot läxor och snoriga ungar på bussar. Men det är väl bara att bita ihop och se glad ut, man kommer ingenstans genom att gnälla, även fast det känns lite bättre när man gör det ;)
Nu ska jag nog sätta mig och läsa en stund igen! See ya!//Sandra

Pappa blev liiiiite ägd...

Jag, mamma och pappa sitter vid köksbordet och äter, vi pratar om någonting jag inte kommer ihåg...

Mamma; "Fan va ni är lika!" (om mig och pappa)
Pappa och jag i kör; "Fan heller!"
Pappa; "Hon har större bröst"
Jag; "Du, det är fan knappt det!!!"

*Tysnad...*

*Mamma håller på att dö av garv och pappa ser lite generad ut*

Mamma; "Det är ju fan sant!"

*Asgarv!!!*

Johnny Depp´s movies (part 1)


Här kommer då lite om mina första två Johnny Depp filmer;

Edward Scissorhands från 1990: En av de allra första Johnny Depp filmerna jag såg, jag såg den när jag var ensam hemma för många år sen och tyckte att den var jätteläskig. Den är inte läskig alls, den är underbar. Den är väldigt sorglig samtidigt om man sitter och ler stora delar av den för den är så himla söt. Här börjar man verkligen se hur bra Johnny Depp börjar bli som skådespelare, han ger Edward ett liv och djup som jag har svårt att se någon göra bättre. Johnny Depps samarbete med Tim Burton i den här filmen är makalöst! Jag gillar hur filmen är så "enkel" med de otroligt fina och välordnade samhället blandat med det läskiga huset där Edward skapades. Den har väldigt fina kontraster mellan det onda och det goda. Edward scissorhands är absolut en av mina favoritfilmer med Johnny, jag kan se den hur många gånger som helst och den blir bara bättre. Han och Winona Ryder gör den här filmen makalös! Se den!

Om du vill veta mer om vad filmen handlar om, klicka här

From Hell från 2001: Den här filmen har baserats på den kända mördaren Jack the Ripper (om ni vill veta mer om honom så googla) och utspelar sig i London på slutet av 1800-talet. Den här filmen har jag bara sett ungefär två gånger. Den är ganska komplicerad och det är först i slutet som man verkligen börjar förstå hur allting hänger ihop. Johnny spelar en sorts detektiv som baserar sina teorier med hjälp av sina syner (typ som i serien medium fast han ser inte döda människor) och hela hans karaktär är lite knepig att förstå. Han ska hjälpa poliskåren att hitta mördaren som dödar prostituerade på Londons gator. Filmen är väldigt mörk och man ska nog inte ha alltför svag mage om man ska se den för den har en del hemska scener. Men den är väldigt bra gjord och om man bra kommer in i filmen så är den helt okej, inte en av Johnnys bästa filmer men helt klart sevärd! Det är helt okej skådespelare som medverkar i den, den andra huvudskådespelerskan,Heather Graham, är väldigt bra i sin roll. Även han som spelar Hagrid i Harry Potter har en helt okej roll i filmen. Men som sagt, ganska komplicerad och inte för de som inte tål att se lite...

Om du vill veta mer om vad filmen handlar om, klicka här

Det var de första två filmerna, nästa vecka blir det om Sweeney Todd och Public Enemies, två av Johnnys lite nyare filmer...//Sandra

JD in my <3


                                                   (foto av mig)
De flesta som känner mig, eller som har följt bloggen ett tag, vet att min största idol är Johnny Depp, jag tycker att han är den bästa skådespelaren någonsin och han blir bara bättre! Hans förmåga att göra en karaktär till sin egen gör att i alla fall jag sitter klistrad. Visst, alla hans filmer är verkligen inte bra, tänker inte ljuga, men han gör ändå det bästa av varje roll, hur usel själva filmen är i allmänhet.

Jag började samla på hans filmer för ca ett och ett halv år sen, jag köper filmerna när jag hittar någon och känner att jag har råd. Vissa har jag köpt utan att ha sett dom innan och vissa är bra och vissa är lite mindre bra, hehe ;)

Jag har nu 21st av hans filmer, och jag tänkte berätta om några åt gången i några inlägg framöver, lite kort om vad jag tycker och så, hoppas ni kommer tycka att det är intressant. Om jag skulle ta alla på en gång så skulle inlägget bli hur långt som helst så jag kanske tar typ två stycken varje söndag eller nått. Jag kommer ta dem i ordningen som de ligger på bilden, så om det är någon av filmerna som ni har funderat över så håll utkik för jag kommer skriva om dem inom kort! Ska börja skriva om de första två right away! Så då blir det Edward Schissorhands och From hell...

//Sandra

Kommer föresten återuppta en kategori jag hade ett tag men jag sen tog bort: Movies, där kommer jag berätta vad jag tycker om filmer jag sett, ge filmtips och såga filmer som jag verkligen inte tål. Även åsikter om skådespelare och redissörer kan komma att dyka upp under den kategorin. Film är verkligen någonting jag gillar att både se och diskutera så jag hoppas det kommer bli bra!

Rubrik.Rubrik.Rubrik.Rubrik.


                       Min farbrors hund Pyret, augusti 2007 (foto av mig)


Söndag, och det känns helt okej med tanke på att jag är ledig imorgon också! Morgonen har spenderats framför tvn, började se Cry Baby men sen dök min farbror och hans fru upp med deras hund och födelsedagspresent till mig (pengar) så då fick jag stänga av filmen ett tag.

Ska bara vara hemma idag, och det är huuur skönt som helst! Ska bara springa ner till affären en snabbis om ett tag för att lämna tillbaka filmen som jag och Natha hyrde igår, kanske ska köpa en loka också. Men annars ska jag slappa hela dagen, ligga och mysa i min säng framför tvn, datorn eller en bok. Söndagsmys! //Sandra


Lördag!


                                                 (kollage av moi)
Kom hem från Natha för inte så länge sen, det var mucho trevligt idag. Vi började eftermiddagen med att på ner till "vår" ica-butik och hyrde film, Bröllopsduellen, riktigt rolig film måste jag säga, rekommenderar den starkt! Efter det så snodde vi bror mins monopolspel så spöade jag skiten ur Natha i det, hehe, hon är tydligen en lika dålig förlorare som jag! Efter det glodde vi på Teen mom ett tag innan vi tog en promenad och sen gick hem till henne för att glo på melodifestivalen, jag tycker inte att rätt vann men Anna var jätteduktigt hon med...efter det så gjorde hon mig sällskap en bit på vägen innan jag gick hem.

Nu sitter jag här med en skål popcorn, funderar på att antingen lägga mig och läsa i den braiga boken jag läser just nu eller sätta på Cry Baby så jag får se den någon gång. Har lite beslutsångest...

Ne, nu får det räcka med allmännt babbel! Nu ska jag bestämma mig vad jag ska göra och göra det!//Sandra

          Tack så jättemycket Nathalie gumman för en supermysig kväll!♥

American idol!


Sitter och kollar på på tv och sen kommer American Idol på! Och inte vilket avsnitt som helst! utan det med Joe Jonas som gästdomare! Så nu ska jag sitta och se glad ut en stund framöver! Glädje! //Sandra

Update; Snyggt de klippt till programmet, tror inte de visade när Joe sa nej en enda gång, han fick inte säga mycket alls vid närmare eftertanke, tråkigt. Men programmet var helt okej ändå, Joe är en cutie!♥

Lördag den 13 Mars 2010


Om en vecka kommer New Moon ut! Och eftersom jag bokat den så kan den komma redan på fredag om jag har tur! Längtar! Så nästa helg kan jag inte hitta på nått, jag är upptagen, hehe ♥♥♥♥♥♥♥

Lite irriterande när man vill sova längre men kroppen inte håller med, förstår ni hur jag menar? Man känner sig sömnig i huvudet men ändå kan man inte slappna av nog i kroppen för att kunna somna, och man ligger och vrider och vänder på sig utan framgång. Jag vaknade i alla fall innan sju (!!) och försökte somna om tills klockan nio då jag gav upp och satt igång datorn istället. Sitter och kollar runt lite på internet samtidigt som något dåligt program går på tvn.

Ska försöka städa mitt rum idag, har ju fortfarande inte fixat det sen jag möblerade om i söndags, så det ska jag nog göra nu på förmiddagen. Sen senare ska jag och Natha hitta på något kul, vi får se vad det blir. Det blir nog kul vad vi än nu hittar på...//Sandra

Make a wave, make a wave...


Joe Jonas and Demi Lovato - Make a wave (official music video)

Så jädra bra låt, så sjukt fin video!♥


Trött.Trött.Trött.Trött.Trött.Trött.

Håller seriöst på att somna, klockan tjugo över åtta på en fredag! Detta är skandal, och jag vet inte vad jag kan göra åt det förutom att....sova? Har försökt läsa, kan inte koncentrera mig, har försökt se på tv, sitter bara och halvsover, har försökt att hitta något intressant att göra på datorn, inga framsteg. Är det verkligen så att jag måste gå och lägga mig halv nio på en fredag? Nog för jag varit uppe sen kvart i fem och har haft huvudvärk hela dagen, men ändå! Man är ju fan inte pensionär än! //Sandra


På väg hem till mig...


(Bilder från Ellos.se, Kollage av mig)


HELG!!!!

Skönt som attans! Ikväll ska jag slappa och somna framför en bra film, kanske en av Johnny Depp filmerna jag inte sett än, de har nu blivit två hela och två halva som jag inte sett klart för de var lite...speciella, hehe. :P Skämmes Sandra!

Jag hann nästan klart med min "socker ask" i skolan idag så den har jag tagit kort på med mobilkameran så den bilden kanske kommer upp senare. Annars så var det väldigt lugnt i skolan, webbdesignen var lite lagom seg och svenskan kändes ganska onödig. ´

Nu ska jag nog ta och ringa Natha angående imorgon, jag skriver nog senare! Bajs! //Sandra

Webbdesign...

Sitter på webbdesignen och nördar mig med Pysan på ena sidan och Bella på den andra. Kursen var rolig, de första femton minuterna. Nu börjar det bli segt. Men jag håller tummarna att kursen blir roligare nästa gång!

Nu ska jag nörda vidare. Later! //Sandra

Fredag den 12 mars 2010


                                                             ♥
Vet ni hur irriterande det är att vakna 04:44 och veta att det nästan inte är någon idé att somna om eftersom man ska upp igen om 45 minuter? Det vet jag! Otroligt irriterande, höll precis på att somna om när klockan ringde. Suck.

Ne, positivt tänkande, om några timmar får jag långhelg!//Sandra


Torsdag den 11 mars 2010


Imorgon börjar en ny kurs, webdesign, jag ändrade mitt individuella val från psykologi till webdesign, kändes lite mer som "min grej". Så det ska bli roligt tror jag, Bella och Pysan gillar läraren så hon verkar ju väldigt bra, själv har jag aldrig haft henne men nu ska det bli ändring på det! Blir nog väldigt lugnt imorgon, först som sagt, webdesign, sen svenska där vi går igenom massa tråkigt tjafs, sen estetisk verksamhet där vi gör lådor av socker, ganska kul faktiskt. Om jag har tur så blir jag klar imorgon så då kan jag ta bild och visa för er vad duktig jag är! hehe.

Snart är det äntligen helg! Ska bli så himla skönt att vara ledig ett tag, har haft ont i huvudet varje dag den här veckan så det ska vara riktigt skönt att vila upp sig lite. Ett stort plus att vi är lediga på måndag också, det gillar vi skarpt!

Ingen aning vad jag ska göra i helgen dock, ska ta det som det kommer, om det dyker upp något kul så hoppar jag på det, annars så gör det ingenting om jag får en helg hemma för att bara ta det lugnt, det var länge sen jag bara var hemma och slappade, det kan vara skönt det med.

Ne, nu ska jag sätta mig och läsa ett tag, får se om jag skriver något mer senare. Kom med låtförslag tack! //Sandra

1 minut och 33 sekunders glädje och längtan!


30 juni 2010, 30 juni 2010, 30 juni 2010!!!!! Eclipse!♥


11 sekunders glädje och längtan...


Eclipse - 30 juni 2010


Mitt vanliga alldeles för tidiga morgon inlägg medans alla normala personer ligger och sover...

Onsdag? Jo det måste det vara, det är onsdag! Har verkligen inte lust att åka till skolan idag, är huuuuuuuuuuuur trött som helst. Hade lust att skicka klockan till Canada när den ringde. Sånna här dagar undrar jag verkligen hur tusan jag tänkte när jag valde gymnasium? Mer än en och en halvtimme på tre olika bussar vissa dagar nu när jag inte kan cykla. Jag kunde haft en kvart med cykel till skolan om jag valt att gå i den här staden, men nej, Sandra ska gå långt bort. Sandra är pucko, Sandra pratar om sig själv i tredje person...Sandra borde sluta med det...Men men, nu är det gjort och jag trivs väldigt bra när jag väl kommer till skolan, mina puckade kompisar gör det bättre ;)

Nu; Äta frukost och se på Martha Stewart, hehe, det enda förutom tv-shop som går så här jobbigt tidigt på morgonen. Jag skriver när jag kommer hem!//Sandra

I will not make the same mistakes that you did...


                                                       Elviz♥

Hemma, och mitt huvud sprängs snart! Men! Jag klarade av hela dagen, och jag hade faktiskt ganska roligt, speciellt på floristtekniken, jag och Bella, herregud alltså! Fick reda på vad vi fick på droppformad brudbukett enligt bild provet också, MVG! Chockad eller vad? Det kändes inte alls bra när jag gjorde den men tydligen tycker lärarna om det jag tycker är fult, hehe. Men det var roligt...

Hade tur idag när jag kom till stan, när jag stod på stan och väntade på tredje bussen hem så tyckte jag att jag såg min pappa inne på apoteket tvärs över gatan, men jag tänkte inte mer på det. En minut senare kliver min mamma ut genom dörren och efter henne kommer ju pappa! Tur eller vad? Så jag sprang efter dem som en tok och åkte med dem och handlade istället för att stå och vänta på bussen, najs.

Ikväll ska jag sova! Eller nej, jag ska plugga, läsa och kolla på Desperate housewifes, men sen ska jag sova! Äta och duscha måste jag såklart också göra men sen....DÅ SKA JAG SOVA! För lilla Sandra är död!

Nu ska jag ta en välbehövlig Ipren och sätta mig framför tvn i vardagsrummet innan maten är klar! See ya!//Sandra

9 mars 2010 kl; 06:04

Huvudvärken är nästan borta så idag ska jag iväg till skolan. Ska sno Daniels mobilsladd och slänga på lite musik på skrothögen till mobil som jag har så jag har någonting att lyssna på när jag sitter på bussen. Jag skriver nog när jag kommer hem! Bajs!//Sandra

Keira Knightley...


Beautiful



Blev hemma...

Var på väg att åka till skolan men jag kände verkligen att jag inte skulle orka koncentrera mig i skolan ändå. Så jag stannade hemma, gick och la mig och såg på Greys, sov en stund och nu har jag snart sett klart på tredje säsongen, suck. Ska nog fixa någonting att äta också så jag inte svälter ihjäl innan de andra kommer hem. Mår ialla fall bättre så imorgon ska jag iväg igen.

Fick reda på engelskaprovet förresten, G-, inte speciellt nöjd. Ska fråga om jag får göra om det för bättre betyg...//Sandra

Monday...

Fan! Fortfarande ont i halsen och huvudet! Inte roligt. Sov kanske tre timmar i natt så jag är helt död. Funderar på att stanna hemma idag, fast jag har redan fixat mig så man kan ju ialla fall åka känns det som. //Sandra

Cause there is no guarantee, That this life is easy...


Har spenderat nästan hela dagen framför Greys, nu får det räcka med det för idag. Jag har möblerat om också men det blev inte alls som jag tänkt mig, men det får vara så här ialla fall tills imorgon, orkar inte flytta tillbaka allt. Har inte plockat upp allting heller men det får också bli imorgon.

Har börjat få ont i halsen, och jag har haft ont i huvudet och varit på dåligt humör hela dagen, tre tecken på att jag börjar bli sjuk, hoppas verkligen att jag mår bättre imorgon. Så sjukt tråkigt att vara hemma och bara sjuk. Jag håller tummarna att jag kan sova bort symtomen...

Nu tänkte jag sätta mig och läsa lite innan jag går och lägger mig. Det här är nog sista inlägget för idag. Jag kanske skriver imorgon bitti eller så skriver jag när jag kommer hem från skolan, jag slutar ganska tidigt så det kan jag nog får tid för. //Sandra

Så här lätt är det att ta kort på Bea direkt på morgonen...



Visst är hon söt? haha! But I like her anyway!♥ (foton av mig)


Sunday...

God morgon! Vaknade för kanske en och en halvtimme sen men har inte "gått upp" än. Låg och såg ett Greys avsnitt nyss, spännande skit det där, hehe.

Idag funderar jag starkt på att försöka möblera om i mitt rum. Behöver någon förändring. Sen ikväll ska jag göra engelskaläxan som skulle inte för...tre veckor sen? Opps! Sen ska jag plugga snittblomsnamn också så jag har nog att göra hela dagen, men först på listan; Frukost och Dusch! Inte samtidigt dock....//Sandra

Home again!


Kom hem för kanske en kvart sen, är ganska trött som människa, hehe. Det har ialla fall varit roligt, både hos Bea och med Robert och Karin i Uppsala. Filmen var riktigt bra tycker jag! Väldigt fint gjord. Maten var väldigt god också! Helt klart en lyckad helg så här långt!

Nu ikväll ska jag nog börja se tredje säsongen av Greys och sen ligga och läsa lite innan jag går och lägger mig. Det blir nog inget mer inlägg idag. Ni får sova så sött! //Sandra

Helg!

Kom nästan precis hem. Det var helt okej i skolan idag, och nu när näringsriktig kost och idrotten är avslutat kommer fredagarna bli ännu bättre! Det gillar jag skarpt!

Ikväll drar jag till Bea och blir kvar över natten, sen imorgon hämtar bror min mig därifrån direkt så det kommer nog inte bli speciellt mycket inlägg förrän jag kommer hem imorgon kväll. Berättar då hur filmen var :)

Nu ska jag ta en dusch, kanske skriver innan jag åker, annars så hoppas jag ni får en bra fredagskväll! //Sandra

It´s friday!


                                                      Längtar!
And I like it! Det är sista näringsriktig kost och idrottslektionen idag sen slipper jag den hemskt tråkiga kursen. Jag avskydde varenda lektion förutom två, hehe. Där valde jag ett bra idividuellt val :P Hehe.

Håller på att äta frukost nu och snart ska jag kläå på mig och packa idrottsväskan eller Aset som jag brukar kalla den eftersom det är alltid lika tråkigt att få med sig den på bussen, haha i början när jag inte "vant" mig med att åka buss råkade jag slå folk i huvudet med den, de blev inte så glada, höhö. Nu är jag en riktigt talang på att ta med den så "råkaslåfolkiskallen" diagramet har sjunkigt mycket, det är najs :P

Ne, nu måste jag skynda mig lite :P Skriver ikväll! Bajs! //Sandra

Senaste inköpen....


I söndags köpte jag:
1. Dagboken, 99:- på Mediamarkt
2. Slow Burn med Johnny Depp, 49:- på Mediamarkt

Idag köpte jag:
En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella, 49:- på Åhlens

                                                (foto av mig)
Huvudvärken släppte lite och jag klarade av hela dagen i skolan. Det blev faktiskt en helt okej dag med lite flumm och mycket prat, trevlans. Klarade av snittbloms läxförhöret gjorde jag också, så jädra skönt! Nu är jag i fatt igen! Engelskaprovet vet jag inte riktigt hur det gick, det märker vi!

Skulle hämta biobiljetterna tills på lördag idag, men biosalongerna öppnade inte förrän vid fem! Irriterande eller vad?! Så jag struntade i det och så avbokade vi platserna för att köpa dem över internet istället så jag slipper springa och hämta dem imorgon. Så det blir bio på lördag ändå! Vi fick till och med samma platser som de vi reserverat! Nice!

Just nu sitter jag och kollar på Dagboken men jag kommer nog inte orka se klart den idag. Ska nog stänga av och gå och lägga mig istället om ett tag...

Jag skriver kanske imorgon bitti! //Sandra

A cow comes to life...

Vi ska göra kossor på bilden, temat är utklädnader...

Pysan var lite busig där med klubban, hehe :P

Jag har börjat med min smala ko...

Konstverk skapas! Pysans tjocka kizz ko och hand :P

Min kossa ska bli en ängel, har har jag bara lagt på första lagret, därför den ser lite äcklig ut :)

Otroligt intressant inlägg va? ;)

(foton av mig)


Tröööööööööööött!

Var riktigt nära att jag stannade hemma och sov idag, huvudet sprängs snart! Men eftersom vi har prov och läxförhör idag så ska jag dra dit ändå. Hatar att ta igen massa skit, blir bara stressad av det. Så jag ska ta en tablett och hoppas det går över, annars får jag väl göra provet och åka hem.

Ne, nu måste jag väl fixa mig innan jag åker till skolan och målar kossor! :P //Sandra

Tack så jättemycket!


                                            (foto av mig)
Tack så jättemycket för alla gratulationer, jag har blivit bombad från alla håll, haha. Har haft en bra födelsedag och jag är nöjd. Har fått många frågor om eventuella presenter och därför la jag upp en bild på det jag fick idag, i lördags fick jag ju mer eftersom hela släkten var här då och i söndags fick jag ju min dvd av mina föräldrar så jag fick inte så mycket idag. Men jag fick ialla fall två filmer av Daniel, Cry Baby och Public Enemies (de vet att jag är lite förtjust i Johnny Depp, hehe) och JLo sunkissed glow parfym av Karin och Robert, hade önskat mig alltihopa så jag är väldigt nöjd!

Två till roliga saker, jag har bokat New Moon så den kommer till mig direkt när den kommer ut! Ser fram emot det som bara den! Sen på lördag ska jag, Karin och Robert åka till Uppsala för att se Alice i Underlandet i 3D, och där bjuder de mig på resturang. Ser fram emot det som bara den! :D Ska bara komma ihåg att hämta ut biljetterna vi bokat imorgon...

Jag ska snart gå och lägga mig om jag ska överhuvudtaget komma iväg imorgon. Är hur trött som helst! Hehe.

Men än en gång, tack så jättemycket för alla sms, facemedelanden, kramar och alla andra gratulationer! I love you all! //Sandra

Pysan <3

Va rörd man kan bli av några korta texter, blev nästan tårögd när jag såg Pysans fina lilla inlägg. Du betyder massor gumman! Glöm inte det! Ily! //Sandie ;)

sarah gästbloggar!

hej hå gott folk!



jag har fått äran att gästblogga, på sandras stora dag till&med, eller ja .. om sanningen ska fram var det jag som kom på iden, haha, men de är ju sak samma!

hur som heelst, idag fyller min underbartfinaälskade vän år, och jag vill att ni ska veta att hon är underbar. har kännt varandra i lite mer än ett och ett halvt år, eller det var väll för ett år sedan vi började umgås på riktigt :) men ja, sandie, som hon även kallas, blir hela 18 år idag, och tar ett steg ut mot vuxenvärlden ;) grattis fina du!

i love you, <3
/pysan aka. sarah.

18år idag!


Idag blir jag gammal! (foto av mig)


Turn back time...


                                                 (foto av mig)
Imorgon är det min dag, då blir jag 18år. Känns ganska overkligt att JAG blir myndig och "vuxen", kan inte riktigt se mig själv som det. Det är blandade känslor, samtidigt som det ska bli sjukt roligt att få göra mer saker och känna att det inte är så långt kvar tills man får flytta hemifrån och allt sånt så skulle jag helst kunna stanna tiden och vara ung(inte för jag inser att 18år är gammalt, hehe) för alltid. Jag VILL verkligen inte bli gammal, jag vill leva för evigt och tycker att det mesta med att bli gammal är lite creepy. Har absolut inget emot äldre men jag vill liksom inte vara en av dem, förstår ni vad jag menar? Jag vill kunna fortsätta leka och fåna mig utan att folk misstänker att jag är knäpp i huvudet (vilket jag vet att jag är, säger det innan någon annan säger det, haha) Samtidigt som jag ser fram emot att skaffa jobb, flytta hemifrån och skaffa ett eget liv så vill en del av mig ändå stanna hemma hos mamma resten av livet. Kan inte allt stanna vid 20?

När jag jobbade på äldreboendet förrförra sommaren så började jag tänka ännu mer på hur det kommer bli att bli gammal (nog för det är långt kvar för min del). Det var några där som inte visste vad de var, de trodde att deras söner, som redan var döda, fortfarande levde och att deras makar fortfarande var med dem. De var "fast" i det förflutna och många av dem var mycket upprörda av att de inte visste var de var, att de inte kunde komma ihåg saker och att de inte kunde ta hand om sig själva längre. Jag kunde bara tänka att jag vill verkligen hamna i den situationen, jag vill kunna ta hand om mig själv, komma ihåg hela mitt liv och inte sitta instäng på något hem när jag blir gammal och bara vänta på att livet ska ta slut. Jag är livrädd (bra ordval) för döden. De där tre veckorna berörde mig mycket, jag var imponerad att de kunde le för småsaker som att nya allerstidningen kom, att jag målade deras naglar eller hämtade deras glasögon. Men jag skulle ändå inte vilja vara i deras situation, jag vill vara ung för evigt...

Oj, blev ett långt inlägg, men det jag ville komma fram till; Jag fyller för fan 18 år imorgon! Yeah! //Sandra


Grattis (Bajs)Bella!


Dont stop, make it pop...

Jag har ingen aning om hur jag lyckats hålla mig vaken hela dagen, men på något sätt så lyckades jag, kan vara de mindre seriösa lektionerna, brottningen i korridoren (jag fick ner Pysan)och de mycket irriterande lärarna, haha.

Ikväll, om jag inte somnar vid matbordet eller nått, så måste jag plugga på snittblommorna, suck. Sen får vi se om man ens kommer iväg till skolan imorgon, vi är snart insnöade här, går knappt att ta sig fram alls. Snöröjningen i den har stan är förjävlig kan jag lova, shit, när jag gick hem från station idag höll jag på att drunkna i snödrivorna, hehe.

Nu ska jag snart äta och sen ska jag se på en film medans jag pluggar.//Sandra


...

Sov typ 3,5h inatt, inte i närheten tillräckligt länge för mig. Jag brukar behöva sova minst 9h om jag ska fungera som människa. Får se hur det blir med lite mer än en tredjedel av den delen. Jag sitter just nu och ska äta frukost, sen är det väl bara att fixa sig och gå ut till bussen. Måste hitta mitt headset också, har inte haft det sen i söndags när jag och Bea var i Uppsala så jag har ingen aning vart jag kan ha lagt det.

Ne, nu ska man väl försöka vakna till lite. Skriver kanske när jag kommer hem! //Sandra

RSS 2.0