Gårdagens inköp...

image510

Första seriösa inlägget på länge...

(bilderna är inte från tivolit jag var på :D dom är hittade på google.se)

Tjollahopp!
Känns som om jag inte bloggat på "riktigt" på jättelänge, har bara lagt ut dagens inköp och sånna inlägg...Men det verkar inte bara vara jag som är lite sega med bloggandet just nu, men det är helt förståeligt tycker jag att man inte vill lägga ut långa inlägg nu när det varit så fint väder, då vill man ju vara ute.

I fredags kväll var jag med Bea <333, jättetrevligt, vi kollade på film, pratade, åt god mat och sen så sov jag över där, väldigt trevligt. Sen igår efter jag åkt hem från Bea så åkte jag och Natha<333 ner till vårmarknaden som är här nu i helgen. Det var också trevligt, åkte virvelvinden tre gånger :D jag var för feg igår för att åka nå andra, konstigt, för det brukar vara jag som vill åka...men virvelvinden var kul den med. Sen så gick vi runt lite på marknaden, det var väldigt tomt nere på stan igår tycker jag, brukar vara fullsmockat när det är vårmarknad, men det var ganska skönt. Jag köpte en väska, 100:- i ett marknadstånd, billigt billigt. Kanske lägger in en bild på den lite senare om jag orkar.

Idag så ska jag inte göra så mkt, ska ner och kolla på innebandy, pappa och brorsorna spelar och jag och Carin(brosans flickvän) brukar följa med när vi inte har nått att göra, jag var med och spelade förra veckan, gjorde till och med mål (stolt). Sen ikväll ska jag väl plugga till provet jag(troligen) har imorgon, om andra världskriget (hatar)...så brosan  får förhöra mig sen, han är nörd när det gäller det kriget :D

Have nice day!//Sandra

Dagens vill/ska ha...Klänning från Lindex.se

image509

Dagens inköp...Beställing från Ellos.se

image508

Dagens vill ha...

image507

(James Blunt Parody) She Was Beautiful...I Swear


"I got drunk and made out with a dude"

Dagens vill ha...Bara för att jag behöver nya skor!


image504

Test, känner du din bästa kompis?

image503

Känner du din bästis?
Vad är hennes fullständiga namn?:
Ida Ulrika
Vilket datum fyller hon år?: 23 agusti
Vad heter hennes föräldrar?: Katarina och Dennis
Hur många syskon har hon?: 3 halva :D
Vilken är hennes favoritfärg?: Rosa

Vilken är hennes idol?: Darin, Ola Svensson, Jimmy Jansson och mig såklart :D
Vart bor hon någonstans?: Samma gata som mig :D
Hur länge har du känt henne?: 13år
Hur länge har ni varit bästa vänner?:  13år
Är du hennes bästa vän?: Hoppas det :D För hon är min
Vilket är erat bästa minne enligt henne?:  Har så många, kan inte välja
Varför tror du att ni är bästa vänner?: Vi är så lika, men ändå inte...

Älskar dig gumman! <3<3<3

Dagens videoklipp...Sötaste katten!


Tröttnar aldrig på den, den är så himla söt :D

Film från youtube.com

IQ Fiskmås?

Hur IQ befriad är du?

Har du...?
( ) ...låst in dina moppednycklar i mopeden?
(x) ...sprayat hårspray i ögat? - Jepp, det är inte nice
(x) ...trasslat in ditt hår i hårborsten? - hehe, aa
( ) ...gått in i en lyktstolpe?
(x) ...fått tuggummi i håret?
(x) ...fastnat med tungan i ett räcke på vintern? - För lääänge sen
( ) ...slagit sönder ett glas när du ska hålla tal?
( ) ...missat blomkrukan när du skulle vattna blommorna?
(x) ...trampat barfota på en igelkott, geting eller liknande? - Geting
( ) ...tagit på vänsterskon på högerfoten och tvärt om?
(x) ...slagit dig på fingret med en hammare? - Mm
(x) ...råkat trycka på stängav-knappen på datorn? - Ofta
(x) ...snubblat på en fotboll? - Ja
( ) ...gett kattmat till din hund?
( ) ...kallat en lärare för mamma eller pappa?
( ) ...stoppat in en cigarett på fel håll i munnen?
( ) ...fått IG på fler än fem prov i rad?
( )...sprungit på ett litet barn?
(x) ...gått i en vattenpöl med ett hål i skosulan?- Varje gång det regnar just nu, vill ha nya skor!
( ) ...tryckt in din nyckel i fel skåp i skolan och försökt att öppna?
( ) ...frågat vart din mobil är när du håller den i handen?

Multiplicera nu ditt resultat med 5
 9x 5 = 45

00-25% Du är rena geniet
25-50% Du kan ju vara smartare.. -Vem kan inte det??
50-75% Du kanske borde gå ett extra år i skolan?
75%-100% Sök hjälp

Mc Muffins :D

image500

Lista, känner du dina syskon?

Hur väl känner du dina syskon?
1. Vad heter dom?
Robert och Daniel

2. När är dom födda?
1982 och 1987

3. Vart bor dom?
Ena bor i en egen lägenhet och den andra bor här hemma

4. Bråkar ni ofta?
Skojar ni???

5. Har dom varit fulla någongång?
Jaaaa

6. Är någon av dom kära just nu?
Hoppas det, ena är förlovad :S

7. Vad lyssnar dom på för musik?
Ena på ganska bra ibland, Andra på bara skit

8. Är dom sparare eller slösare?
Robert slösare :D och Daniel sparare

9. Hur är dom som person?
Hmm, snälla?

10. Kan du doms mobilnummer?
Ja, om jag kollar på mobilen :D

11. Vem umgås dom mest med?
Robert med Carin tror jag, Daniel med datan :D

12. Vad skulle dom göra om du slog dom?
Slå tillbaka :D

13. Vilka är doms sämsta sidor?
Envisa, precis som jag

14. Vilka är doms bästa sidor?
hmm, svårt...

15. Kan ni umgås som kompisar?
Ibland

16. Vad dricker dom om dom festar?
Allt :D

17. Är dom noga med hur dom ser ut?
Njea, ena kanske

18. Är dom en player?
Neeeej

19. Skyller dom på dig när dom har gjort något era föräldrar får reda på?
Gör dom säkert

20. Hur mycket tycker du om ditt syskon på en skala från 1 - 10?
10

Sandra tipsar...Bra Foundation

image497
(Det är inte rätt foundation på bilden, men den är väldigt lik den som jag tipsar om, hittade inga stora bilder på den riktiga, här har ni en liten bild på den som jag skriver om)

Dagens bild...Drew Barrymore

image496

Sandra tipsar...Bra budgetköp

image489

Dagens bild...Kylie Minogue

image488

Lördag...Sjuk igen!!!!!

¨
Gick hem från skolan igår, försökte vara kvar eftersom vi hade nationellt prov i engelska, det gick bra på läs förståelsen och en bit in på hörförståelsen, sen kunde jag inte längre koncentrera mig, frös så jag skakade och det snurrade i huvudet på mig, sen mådde jag illa en stund också, jag fick lov att gå fram till våran lärare Barbro och när jag gick dit så höll jag på att svimma så jag fick lägga mig nere på golvet ett tag. Sen fick jag gå in i lärarrummet där en lärare hjälpte mig ringa hem, sen gick jag alltså hem.

Kan ju passa på att säga tack till Emelie och Emma <3<3<3 som var söta nog att komma hem till mig och lämna min mobil som jag glömt i skolan, vet inte om jag fick fram något tack eftersom jag var så jädra yr i huvudet när dom kom hit. Tack ändå!

När jag kom hem så fick jag lov att äta en macka eftersom mamma trodde jag ätit för lite, men det hjälpte ingenting, sen gick jag och la mig en stund men jag låg och skakade så jag kunde inte sova, då la jag mig i soffan istället och kollade på dirty Dancing med mamma, efter det gick jag och duscha för att få upp värmen lite, efter det mådde jag bättre i några timmar, sen började jag skaka igen och då gick jag in i duschen igen och sen efter det gick jag och la mig.

Jag mår mycket bättre idag, är inte alls lika yr i huvudet, mest det att jag har ont i huvudet och halsen och är förkyld, jag ska hålla mig hemma idag och kanske imorgon så kan jag nog gå till skolan på måndag igen...

Dagens...

Dagens mående: Sådär, skitförkyld, ont i huvudet, ont i halsen och har feber i omgångar :S
Dagens frisyr: Dag kommer jag nog bara borsta det och sätta på upp det i en knut
Dagens klädsel: Eftersom jag är hemma blir det pyjamas bestående av skitfula bycor, ännu fulare jäääätestor bacho tröja, en randig tröja under den, och raggsockor.
Dagens planer: Nysa, sova, läsa, kolla på film, sitta vid datan,
Dagens materiella vill ha: Lite nya kläder skulle sitta fint.
Dagens längtan: Tills jag blir frisk och kan vara med kompisarna igen <3
dagens bästa:
Tvn :D
Dagens tråkigaste: HADE SETT FRAM IMOT HELGEN, FAST NU KAN JAG INTE GÖRA NÅGONTING!!!!
Dagens irritation: Måste plugga No
Dagens drog: Halstabletter och näsdukar :D
Dagens låt: When i´m gone - Simple plan

Dagens vill ha...Fina klänningar

image487
Vilken gillar du mest?

RSS 2.0