Dagens bild...Gwen Stefani

image110

Jag är 57% beroende av bloggning(?)

Gjorde nyss ett test om hur beoende man var av bloggar och bloggandet, och jag var 57% beroende enligt det där testet, tror inte det stämmer faktiskt(hoppas i alla fall det)

Gör testet du med... http://www.justsayhi.com/bb/blog_addiction

(Skriv gärna och berätta ditt resultat)


Gårdagens och dagens inköp...

Igår var jag och Ida till Uppsala, hon skulle köpa skor och jag skulle ha en tröja, fast det blev lite mer inköp än det, jag hittade en tröja jag gillade, det är en vanlig svart luvtröja, den köpte jag på Stadium, men sen köpte jag hårspray,en ring och "smikborstar" från Lindex också...Det var faktiskt väldigt roligt att åka till Uppsala, det ända tråkiga var att sitta på bussen... Så jag kommer troligen åka dit många fler gånger.

Idag var jag och min pappa och handlade på Maxi, och jag hittade några filmer som jag verkligen velat ha länge...Och dom kostade bara 59kr styck, och det var också ett erbjudande om att man kunde ta två för bara 99kr, riktigt billigt... Jag köpte Legally Blonde 2 och Charlies hjältar-utan hämningar... Så nu i helgen blir det mkt filmtittande...

  
//Sandra

Svar på kluringen...

Tänkte lägga in svaret på kluringen som jag la in för några dagar sedan...


 +  =

Jennifer love hewitt och Jessica Alba!

Dagens bild...Rihanna

image96

Äntligen ledig!

Idag var det då sista dagen i skolan för den här veckan, nu ska jag vara ledig i fyra dagar för att vi har hemstudiedagar, kommer ju plugga så mkt!  eller inte.

Idag var det en ganska slapp dag, vi hade bara två lektioner, engelska och tyska(ush) och sen skulle vi ner till idrottshuset för att gå på en "framtidsmässa" asså en mässa med typ olika gymnasie linjer som ställde ut, vi skulle intervjuva(stavning?) dom som ställde ut. Sen skulle vi till gymnasiet för att lyssna på några som pratade om gymnasie val och sånt...Ganska intressant faktiskt...

Just nu är jag med bästaste Ida, vi har inte så mycket att göra just nu så vi sitter bara här vid datan och kollar runt lite på olika sidor.  Vi får se vad vi hittar på för kul senare idag:)

(Precis som Emma kommenterade hade vi tre lektioner, inte två stycken som jag skrev...)

Dagens bild(er)...Hilary Duff

image94
image95

Hittade en bild från när hon var liten också...Tyckte att den var ganska söt.

Vad har man gjort idag då?

Idag har jag varit i skolan igen, var ju beredd att göra två prov idag, matten och Son, men det blev inget av dom, matten skulle jag inte behöva göra för att min lärare sa att han trodde att jag skulle ha ungefär samma resultat som alla andra, men jag kanske skulle få jätte bra på det! så det tyckte jag var lite konstigt, sen Son ska jag göra på måndag, och det känns bra, för jag orkade typ inte plugga någonting alls när jag var sjuk.

Efter skolan var jag med Emma och vi pluggade till provet vi har imorrn i No, ja vet, vi har mycket prov just nu...Sen så pluggade vi (eller hon) engelska också. Idol kollade vi såklart också på...Nu väntar jag tills kl blir 22.35 så att man kan få reda på vilka som går vidare, ganska jobbigt att dom inte tar det på en gång, det är ju mest ungdomar som ser det och vi ska ju upp imorgon också, men jag måste bara se det.

Sen har jag just kollat på det där programmet med Victoria Beckham, när hon och David ska flytta till America, det är faktiskt ganska kul tycker jag. Någon mer som såg det?

Nu ska jag nog gå och sätta mig vid tvn igen, om jag inte slänger in en dagens bild eller någonting först. Ha en bra kväll//Sandra

Filmkväll!

Nu har jag pluggat lite, har gjort matten och engelskan, nu är det bara Asien kartan som ska pluggas in...I kväll kl 21.00 på (trean?) Så är det 50 first dates och jag ska helt klart se den, jag har sett den många gånger förut men den är ju såååå bra! Sorglig, Rolig och romantisk på samma gång, jättebra. Nog för att den slutar 22.50(typ) och att jag ska upp 7.00 imorgon men det är det värt! Jag ska hålla mig vaken! Någon mer som ska se den?

image93

Dagens kändis...Orlando Bloom

image86



image91

(Bilderna kommer härifrån)
 


Gud va jag är duktig!

Nu är jag äntligen klar med mitt rum, och jag var jättenoga, torkade till och med golvet och rensade i garderoberna! Nu skulle jag vilja unna mig en kväll ledig från allt tråkigt, men det går ju inte tack vare att jag har läxor :( så himla tråkigt! Men, det måste ju göras... Men jag tror inte att det borde ta så himla lång tid ändå, matteläxan tar väl en halvtimme, sen engelskan en halvtimme, sen så ska jag plugga in Asien kartan(det tar väl ett år)...Jag ska sätta igång med det efter maten tänkte jag... Ush va tråkigt!

Men jag är ju ialla fall klar med mitt rum nu...Det är skönt!


Dagens bild...en ung(yngre) Emma Watson

image83

Dagens att göra...

Idag är det en tråkig dag, dagen ska spenderas genom att göra två saker jag verkligen HATAR, asså städa och plugga, jag måste städa mitt rum( det är en katastrof),tänkte försöka göra det riktigt noga idag, och så jag har två prov imorgon och två läxor jag måste göra eftersom jag varit sjuk...Jobbigt Jobbigt...Hoppas jag får lite tid över för någonting kul, vi får väl se...nu ska jag ialla fall försöka ta itu med rummet, fy tusan!
//Sandra

image82

Dagens(gårdagens) bild...Reese Witherspoon

image80

GOD NATT!//Sandra

(Jag blev ganska sent uppe och nu lägger jag in en dagens bild för den 22sept...)

Jättebra film!

Nu har jag då varit på bio med mina föräldrar, min storebror och hans flickvän, filmen (kärlek på menyn) kanske var (som min bror sa) en ganska typisk tjejfilm, för att han och pappa gillade den inte så himla mycket, vi tjejer gillade den skarpt! Den var romantisk, rolig och sorglig, en film som jag helt klart kommer köpa när den kommer ut! Absolut en film jag kan rekommendera, den var jättebra! Så nu har jag 4st filmer som jag bara längtar tills dom kommer ut, Pirates of the Carriebean(kommer ut 12november) Harry Potter och Fenixordern, Fantastic 4 och nu Kärlek på menyn...Men nu ska jag gå och sätta mig och läsa min nya Veckorevyn :) Kanske skriver någonting imorgon, om jag har tid, för morgondagen kommer främst bestå av städning och pluggande...Men jag hinner nog ändå:) //Sandra

Bio ikväll då...

Hemma från barnkalaset! Ikväll ska jag gå på bio! Vi ska se Kärlek på menyn med bland annat Catherine Zeta-Jones, den verkar ganska bra, kan skriva senare och berätta om den va det eller inte...Ne, nu ska jag gå och kolla på tv tills vi ska åka ut och äta någonstans och sen till Uppsala för att gå på bion...

image76
Vad ska ni göra ikväll då?
//Sandra

Jag ska på barnkalas idag!


Ja, idag ska man då till sin söta kusin Oscar som fyller 2år(vet inte om han gör det idag, men vi ska fira honom idag) Så vi ska åka 13.30, så man måste ju skynda sig så att man blir klar i tid, har bara ätit frukost...

image75

Dagens kluring...

Tänkte lägga in en ny kluring nu då, men kanske göra den lite svårare så att man inte listar ut den på en gång...

image74
Vilka är det på den här bilden då?

Ledtrådar: Dom är båda skådespelerskor, ena är aktuell med en ny film, och den andra kommer i höst tillbaka med en ny säsong av en popuälar serie...

Vilka kan det vara?

(Som sist får ni svaret om några dagar)

Dagens kändis...Cameron Diaz

image66

(klicka på den stora bilden och du kommer till hemsidan där jag hittade bilderna)

Svaret på Dagens kluring....

För några dagar sen gjorde jag ju en "dagens kluring" och frågade vilka som var med på bilden jag la ut, nu kommer då svaret, och det var ju såklart Lindsay Lohan och Rachel McAdams...Kanske hade det lite för enkelt, får göra det svårare nästa gång...

 +  =

Linda var först ut med det rätta svaret!

(Snart kommer kanske ännu en kluring...)

Mår mkt bättre idag!

Jag mår mycket bättre idag än vad jag gjorde igår, nu har jag bara lite ont i halsen, gud va skönt! Idag har jag inte gjort så mkt, suttit framför tvn och datan... Imorgon ska jag och fira min lilla söta kusin Oscar, han fyller 2år!

Skulle behöva städa, som vanligt, asså jag fattar inte, städar minst en gång i veckan, ändå ser det ut som ett bombnedslag! Vi får väl se om jag orkar ta itu med det idag eller om det får vänta i några dagar... Det är ju så tråkigt att städa!

image53
(Det finns någon konstig(okänd) likhet mellan Gustafs och mitt rum, hm, vad kan det vara?)

Dagens bild...Paris Hilton

image51

Dagens kändis...Drew Barrymore

image39


(Bilderna kommer härifrån, härifrån och härifrån)

5 (helt onödiga)saker jag INTE kan leva utan...

5 (helt onödiga)saker jag INTE kan leva utan:

1. Clearasil Spot conrol
, världens bästa ansiktsprodukt! (i alla fall av dom jag testat)

2. Vindruvor, så himla gott

3.Garnier Fructis hårprodukter, använder dom varje dag, dom doftar underbart och håret känns perfekt efteråt...

4. Nivea soft body and face, huden känns så himla len efter man tagit på den här krämen.

5. Internet, när inte internet funkar, funkar inte jag...

Vilka saker kan DU inte leva utan?


Hemma idag också...

Jag blev hemma idag med, orkade inte gå till skolan imorse, har så sjukt ont i halsen. Vi får se om jag går imorgon. Igår kollade jag aldrig på LOST, så det kanske blir idag istället, eller så sätter jag mig ner med min bok...Ska ialla fall plugga ikväll, orkade inte det igår. Sen får vi väl se...
image28
Just nu läser jag denna bok, den är jättebra...

Dagens bild...Jennifer Lopez

image29

Dagens Kluring...

Vilka två är med i den här bilden?
image26
Ledtrådar: Det är två unga skådespelerskor, ena av dom har det skrivits mycket om den senaste tiden pg.a droger mm. Dom är med i samma "tjejfilm", en film som börjar på M och slutar på S...

Vem gissar rätt först?

(Skriver in det rätta svaret om några dagar...Då kan DU kolla om du gissade rätt...)

Dagens kändis...Johnny Depp

image18 



(Bilderna kommer härifrån)
 
Den ändå som kan bli dränkt i grön gegga och ändå se otrolig ut! :)

Vad ska man hitta på idag då?

Vad ska man hitta på när man är sjuk? Jag tänker ialla fall ligga på soffan hela dagen, kanske i sällskap med min älskade LOST box, finns inget annat som kan göra en piggare....Sen ikväll kanske jag orkar att plugga lite, vi får se. Nu ska jag i alla fall gå och äta frukost tror jag. //Sandra


Blir så arg, Nästa LOST säsong börjar inte förrän i Februari...

Dagens bild...Anne Hathaway

En av mina favorit skådespelerskor...
image15
(Bilden hittad här)

Blir hemma imorgon...

Jag blir hemma från skolan imorgon, mår inte alls bra just nu, ont i halsen, yr i huvudet och förkyld, tycker inte att det skulle vara någon större idé att gå till skolan imorgon, skulle ändå inte kunna koncentrera mig på proven...Så jag får väl göra dom vid ett senare tillfälle... nu sitter jag här och dricker te med honung i, fastän jag inte är så förtjust i te annars så har jag börjat tycka om det, plus att vi inte har några halstabletter hemma och te är skönt för halsen...Ha en bra kväll//Sandra
image15
Bild från http://www.bamse.net/ =)

Dagens bild...Gwen Stefani med familj


Dagens bild blir på Gwen Stefani och hennes familj
  image12
Bild från http://www.people.com/people
(Tycker att hennes son Kingston är så himla söt)


Nicole och Joel <3


image16
Jag tycker att den här bilden ser så himla mysig ut, det syns verkligen att dom älskar varandra....
Jag tycker att Nicole ser mycket bättre ut nu än när hon var så himla smal, hoppas bara att hon håller det, både för hennes skull, och för bebisen....//Sandra

Börjar bli sjuk...

Nu har jag äntligen kommit hem från ännu en hemsk dag i skolan, och tisdagar är bland dom värsta dagarna på hela veckan, inte heller så roligt att gå runt i skolan med huvudvärk och ont i halsen hela dagen....Snart ska jag försöka börja plugga lite till tills provet jag har imorrn. //Sandra

Måndag kväll...

Nu har jag både pluggat(Har prov om Asien på ons,kan ingenting) och kollat på ID, jag har aldrig varit med om något så irriterande program förut, det är inge fel på själva programmet, men det slutar ju mitt i när det är som mest spännande, sen så får man vänta en hel vecka tills man får reda på vem som har den och den identiteten...Någon annan som har sett det och håller med?

image12
http://kanal5.se/web/guest/id

Tack Bea!

image11

Jag vill bara tacka min underbara kompis Bea för att hon hjälpt mig fixa till den här bloggen så himla fint!
Love ya!


Bea har även hon en egen blogg, gå in på http://beastyle.webblogg.se// och kolla in den...Eller så finns hon bland mina länkar....

Elle i mars år 1992


Om man går in på Elle´s sida så kan man söka bland gamla nummer, det gjorde jag och fick tag i numret från månaden jag föddes. Lite kul faktiskt!

 
Här är tidningen från Mars 1992, ganska häftigt faktiskt, fast jag tycker dom gör mycket finare omslag nu för tiden...
image5


(klicka på bilden så kommer du till hemsidan)

Nu utmanar jag DIG att göra det samma...
//Sandra

Gissa vart jag ska?

JAG SKA SE MIN STÖRSTA IDOL LIVE!
Jag bara älskar Gwen Stefani, och vad passar då inte bättre än att jag får en biljett till hennes konsert i Globen den 10:e oktober av min underbara bror och hans flickvän? Jag trodde jag skulle dö när jag fick den i konfirmationspresent! Nu är det inte så himla långt kvar tills jag ska se henne live heller! Gud va jag längtar!

Någon annan som ska dit?


image2

Klicka på bilden för att komma till hennes officiella hemsida...


Ny blogg, nytt liv?

Nu har jag äntligen skapat en egen blogg! Det är så många som bloggar nu så jag kunde inte hålla mig från att göra en egen.

I den här bloggen kommer jag prata om allt mellan himmel och jord(kanske låter konstigt)Jag kommer alltså inte ha något speciellt tema utan jag kommer skriva om det jag har lust med just nu.

Läs och njut//Sandra

RSS 2.0