He’s been waiting around for the weekend...


(bilderna tagna av mig)

3 dagar kvar...


Blir inte mycket inlägg nu för tiden, har helt enkelt inte haft lust. Funderar på att lägga ner bloggen men jag är inte hundra än, får fundera vidare. Det känns som jag inte har någonting att skriva om, det blir bara massa meningslösa inlägg som jag inte tror att någon läser, men men...Vi får se....

Min skolvecka har väl varit okej, vi har fått tillbaka alla proven som vi gjorde innan lovet och det var över förväntan alltså, trodde jag skulle få IG i matten och i hantverksorientering, jag fick G i matten och VG på hantverksorienteringen (som jag ska göra om en uppgift i så kan jag få mvg) Det var ju en glad överaskning :D Idrotten trodde jag att jag bara skulle få G på men jag fick VG+, Ett halvt jädra poäng från MVG, ett halvt, fan va besviken jag blev! Annars har det väl varit väldigt lugnt i skolan den här veckan, skönt när det var så mycket innan lovet.

Idag kommer släkten hit för att fira mig, de kan inte komma på tisdag som är "den riktiga dagen" eftersom alla jobbar, så de kommer väl vid typ klockan 1. Trevligt att träffas eftersom vi inte kunde komma till mormor på julafton har man inte sett många av dem på hur länge som helst :D innan de kommer kanske jag ska dra ner till H&M och köpa en tröja jag testade där igår, jättesöt var den, men jag är inte hundra än.

Ne, nu ska jag tvätta håret och fixa mig innan jag ska göra tårtor :D See ya later :D

Dagens inköp...


79:- Åhlens

<3<3<3<3


Resultatet:


Pysslar Sandra är igång...



Kan det bli något fint av en ful kudde från Ikea och ett billigt vitt örngott från Maxi Stormarknad för 10:-? Med lite sytråd ska det nog bli bra...Upp till bevis...

(Sämsta bilderna, jag vet)

Typ dem här ligger och väntar på mig...


(inte exakt likt, men nästan tror jag)

En förtidig födelsedagspresent....



Idag var jag, mamma och pappa nere på stan för att kolla efter födelsedagspresenter till mig, med oss hem kom boken Om jag kunde drömma, läste den precis när den kom ut och jag älskade den verkligen men jag har inte hittat något ställe att köpa den på, men nu när den blir film så finns den överallt så då är det bara att passa på att köpa den. Verkligen en bok att rekommendera. Jag köpte den (eller mina föräldrar) på Åhlens för endast 79:-. Väldigt billigt och bra.

Sen ska jag också få ett par skor i födelsedagspresent så det kollade vi också på, hittade ett par på en butik här i stan, ett par Addidasskor för 550:-, inte allt för dyrt. Men vi hade inte så mycket pengar med oss så dem ska vi åka och köpa den nittonde för vi har inte tid förrän då, så nu ligger de undanlagda på butiken och väntar på mig :D

Bara 16dagar tills jag fyller år :D (alltså är presenterna liiite tidiga)

Torsdag, äntligen lov!


Idag var det äntligen sista dagen innan lovet, sjukt skönt att alla prov och läcor äntligen är överstökade, det har varit fullsmackat så jag har varit helst slut på kvällarna när jag kommit hem de här sista två veckorna...Det här är alla mina prov de två senaste veckorna:

*Måndag förra veckan var det datakunskapsprov (VG)
*Onsdagen var det prov om olika skadesjur och hur man sköter blommor (MVG)
*Samma onsdag var det engelska prov (VG)
*I måndags var det prov om typ olika organisationer inom floristyrket (inte fått tillbaka, men det gick inte bra)
*Onsdags matteprov (inte fått tillbaka, inte nöjd)
*Idag var det idrottprov (gick sådär)

(fullspackat eller hur?

Idag på floristlektionen var det jättekul, vi fick välja helst själva vad vi skulle göra, vi fick 70kr att göra nå fint av som vi sedan fick ta hem. Jag gjorde en dekoration i en skål hemifrån, blev ganska nöjd, kanske lägger in en bild senare, men just nu är min kamera på laddning så jag kan inte lägga in nån bild nu.

Efter skolan åkte jag, Sarah och Frida (som skrämde livet ur mig) in till stan, jag hade en ENORM påse så jag orkade inte gå runt så länge men vi gick in på H&M och jag köpte en foundation där (bilden). Sen gick vi (inte Sarah) till station och sen åkte jag hem. Kom hem vid typ klockan tio över sex, blev ganska sent så det blir inte så sent ikväll.

Imorgon ska jag träffa Teresa som jag inte träffat sen i somras, vi ska troligen gå och fika och sen får vi väl se, ska bli kul att träffas, var hur länge sen som helst.

Ne, nu ska jag hitta på något annat, blev ett ganska långt inlägg men det är för att jag är väldigt rastlös och behövde skriva av mig lite :D

Ha en bra kväll, kanske lägger ut nå mer ikväll....


Lördag igen...


bild härifrån och redigerad av mig

Äntligen lördag, äntligen helg. Har inte gjort så mycket nu på förmiddagen, har bara slappat och tagit det lugnt. Väntar på att Beatrice <3<3 ska ringa så att jag kan åka ner till stan och möta henne. Vi ska äta på resturang (myspys) och sen hyra film och troligen köpa lite godis. ska bli mycket nice eftersom jag knappt kommer ihåg sist vi var :) Sen ska jag sova över hos henne också.

Imorgon blir det plugg, plugg och mera plugg eftersom jag har prov på måndag,onsdag och torsdag. Tack och lov att jag är ledig på fredag, kommer behövas.

Nu ska jag nog spela någonting i väntan på att hon ska ringa, skriver nog ingenting mer ikväll men skriver nog någonting imorgon när jag kommit hem. Ha en bra kväll!



Kram Sandra

Dust it...


Igår när jag var också klippte mig hade de ännu en gång i ett pulver för att få mer volym i håret, gillade det sist också men det var först igår det fick följa med mig hem :)

Dust it från Schwarzkopf fick alltså följa med mig hem för det ganska (enligt mig) dyra priset på 169:- för 50ml, men eftersom jag bara kommer använda det när jag ska vara lite extra fin så tyckte jag att det var värt att testa. Man skakar på pulvret innan man applicerar det i hårbotten för att få mer volym när man "fluffar" till håret, det funkar faktiskt ganska bra, litet minus att man måste fluffa till det lite då och då för att det lägger sig ner ganska snabbt, och att håret ser lite torrt ut ibland. Men annars är det en väldigt bra produkt om man har tunt och platt hår som mig. Me like Dust it!


(fyra av 5)

Söndag...

Söndag igen då, har inte gjort någonting idag typ, pluggat ytterst lite till datakunskapsprover vi har imorgon, tror det kommer gå bra, bara jag kommer ihåg "snabbtangenterna".

Igår var jag och klippte mig, blev nöjd, inte så jättestor skillnad men allt det slitna är borta och hon klippte så att det är lättare att "fluffa" till. Skönt att bli av med allt slitet, hade ju inte klippt mig sen i juli så det var minst sagt dags igen :)

Shit va meningslöst inlägg det blev, men om ett tag kommer en recension om en ny produkt jag testat, så håll utkik!

Grattis gumman! <3<3 17år idag!


RSS 2.0