Whole New World...


(Bilden tagen av mig, ursäkta kvaliten)
Hejsan!
Detta var då inte riktigt valborgen jag förväntat mig :) Vi får ta igen det någon annan gång Sarah <3<3 Kanske den 10:e ;). Men jag känner mig också lite krasslig så det är ganska skönt att bara vara hemma en dag och ta det lugnt, även fast det är valborg.

Just nu håller jag på att skutta ;) runt i mitt rum när jag städar samtidigt som jag spelar Måns zelmerlöw i dvdn(min stereo är sönder!!!)Måste ju bara säga att hans senaste skiva är jättebra :D Man blir glad av den, kanske är därför jag skuttar runt ;)

Ne, nu ska jag väl fortsätta :) Hoppas ni har en bra valborg...


Kram

<3<3<3


Har alldeles precis kommit hem från Uppsala. Är jättetrött men samtidigt jätteglad och jätterastlös så jag tror det är omöjligt för mig att somna ändå.

Väldigt trevlig dag, minus ett litet tillfälle då jag inte var på så jättebra humör ;) Jag hade bara tråkiga lektioner idag, matte,svenska, materialkunskap(prov) och så skulle vi ha engelska men den fick vi skippa för vi var så några där, gjorde mig ingenting :)

Bion var superbra! En riktigt bra film som jag verkligen kan rekommendera! Det blir ju inte sämre av att ha ögongodis att kolla på under nästan hela filmen ;) Berättar mer om den senare, kanske på lördag kommer en mer ingående beskrivning, innan dess är jag upptagen.

Snart ska jag nog gå in i duschen innan jag ska gå och lägga mig, ska åka mot uppsala runt klockan 09.00 imorgon så jag måste nog ta igen några timmar för att inte vara en zombie.

Vet inte om jag kommer lägga in något mer inlägg nu under ledigheten förrän på lördag då jag imorgon är i Uppsala hela dagen/kvällen och på fredag ska jag och fiska (kill me!) Men ni får ha det superbra!


Uppdatering: Tyvärr blir det inget Uppsala idag (30april) Tråkigt men sant. Krya på dig Sarah <3


Kram

Ikväll...


Upphittad!


28 april 2009...

(flaskdekorationen jag gjorde i fredags, jättenöjd!)

Riktigt skönt att det bara är en dag kvar i skolan den här veckan, ska bli riktigt skönt att vara ledig lite extra, det behövs. Även fast man inte har jättemycket planerat är det ändå skönt att slippa skolan ett tag.

Imorgon slutar vi ganska tidigt har jag för mig, 14.40 för att vara exakt :D Då drar jag in till stan med Sarah om hon mår bättre då, hon gick hem från skolan idag :S. Vi ska väl gå runt lite och äta sallad vid "hamnen" och sen vid halv 7 ska vi på bio, 17 again blir det. Den verkar väldigt bra och rolig så det kommer bli mys. Sen vid typ 20.15 åker jag hem och är väl hemma 21.30 och då kommer jag vara helt död så då blir det sängen.

På torsdag ska jag in till Uppsala igen för att möta Sarah (igen). Vi ska kolla på någon jädra forsränning där korkade människor byggt egna flottar och ska ta sig nerför forsen medans de kastar vattenballonger på varandra om jag förstått rätt, låter ganske kul :) Sen ska vi väl gå runt lite på stan innan vi åker hem till Sarah och äter och hittar på nått :) Kommer bli myys det med.

På Fredag blir det inte lika kul, då blir det upp tidigt och åka 12 mil!!! till någon jädra sjö för att vi ska fiska (!!) Jag fiskar inte men jag får väl följa med tillsammans med en hög med tidningar och böcker. Hatar att sitta ute i skogen flera timmar och bara glo. Jag som blir snabbt jädrigt rastlös är inte gjord för skogar. Jag är asfaltsbarn ;)

Kommer nog bli en ganska bra ledighet, förutom Fredagen då ;)

Nu ska jag sätta mig och plugga latin (eller vetenskapliga namn). Prov imorgon, jag är körd ;) Fast jag borde få G om jag inte glömmer bort alla när jag väl ska göra provet. Men som det  känns nu kommer det bli bra :D

Ha en bra kväll.


Kram

Efterlysning ;)




28 april 2009

Sitter och äter frukost, funderar om det är cykeln eller bussen som får äran att vara mitt fordon till bussen :) Just nu lutar det åt cykeln :p Längtar inte till skolan idag, matte första lektionen, sen engleska, datorkunskap (kill me softly) och sen svenska. Bara tråkämnen!

Nu ska jag äta upp och fortsätta göra mig iordning. Have a very niiiiice day!


Kram

23 april 2009...

Just kommit hem från skolan idag, vi fick sluta tidigare för att vi har Na-prov imorgon i engelska. Jag är inte speciellt nervös inför det, det kommer nog gå bra :) Hoppas bara att min huvudvärk har släppt innan dess, annars kan det bli lite konstigt.

Idag var det väldigt lugnt i skolan, vi hade materialkunskap och idrott, inte alls jobbigt. Men jag har en känsla av att det blir jobbigare  imorgon, brukar vara helt död på fredagar...

Ne, nu ska jag gå och hitta på nått roligt att göra...see ya!

21/4 2009

Trött.Ont i huvudet.Ont i halsen.Trött.Uttråkad.Trött.Rastlös.Sa jag att jag var trött?

Svenska bokredovisning-inte lockande.   Sängen - Mycket lockande....

(bild från lundlund.com)

Datorkunskap....


Sitter framför datorn i skolan nu, lektionen börjar om 5 min. Huvudet håller på att sprängas och det blir inte bättre av att ljudnivån är uppe i taket!

The Rock&Roll Heart of a Hollywood Rebel...


(Avundsjuk? Klart du är!)

Det har varit eller är en väldigt bra helg. Igår var jag typ inte hemma alls. Först drog jag ner till marknaden med Nathalie <3<3 , Kajsa och Nathalie ;) och gick runt där och kolla i några timmar och åkte en karusell två gånger och åt luch på Bredbar, riktigt mys. Hittade dock inte så mycket på stan, kom hem med en affich på Johnny Depp <3 och en groda med en prinsesskrona i porslin som måste lagas för jag råkade tappa den :S Annars var det inte så mycket, men ändå ganska kul att kika runt där ett tag. Under vårmarknaden är den ända perioden på året då det finns lite folk ute på gatorna i den här stan :D

När vi tröttnat åkte jag och Nathalie hem till mig och spelade lite minigolf på datorn(som jag faktiskt tror jag lyckats laga alldeles själv!!!) ett tag innan hon åkte hem när jag skulle duscha och äta innan jag skulle åka till Beatrice <3<3 på kvällen.

Sen åkte jag som sagt till Bea, började med att baka kladdkaka (som nästan blev uppäten innan jag åkte hem, på två personer) Innan vi såg lite filmer och prata massa strunt :) Vi gick och la oss runt 03.30 och jag vaknade 09.20 så jag kommer nog vara lite lagom seg imorgon i skolan, varnar redan nu ;) Jag fick skjuts hem runt 15.15 så jag har inte varit hemma speciellt länge.

Nu väntar jag på att maten ska bli klar, ikväll ska jag cykla över till brorsan <3 med hans cykel och fika lite där ett tag :) Som sagt, en ganska bra helg :D

Vad har ni gjort i helgen då? :)

Flowers are a girls best friend...


Igår var det ganska kul att praktisera, de som jobbade var jättesnälla och jag skulle gärna skippa skolan ett tag till för att få vara där. Jag fick snitta, packa upp blomor, göra om planteringar, lära mig kassan m.m, mycket roligt. En av dem andra i min klass hade inte haft lika kul så hon tycker nog att det är skönt att det bara var en dag :) Hon hade fått städa typ hela dagen, förstår att det inte är så himla roligt.

När jag skulle gå därifrån fick jag en jättefin bukett och en liten chockladask, snällt eller vad? För bara en dag! Kände att det kanske var lite väl mycket eftersom de hade fullt upp att komma på arbetsuppgifter till mig. Men, det var jättesnällt och jag blev jätteglad :D

Idag kanske jag ska dra ner till stan för att gå på vårmarknaden som är här nu i helgen, det tar väl typ en timme då det typ inte finns någonting att kolla på. Men det är inte säkert än att jag ska åka ner, Nathalie ska ringa sen och berätta om det gick eller inte....

Ikväll ska jag troligen till Bea, vet inte om jag ska sova där? Eller om det bara blir ikväll också åker jag hem sen, glömde att fråga det ;) Men det blir mys, har inte setts på länge så det var på tiden :D

Nu ska jag gå och äta frukost och klä på mig och sånt i fall att jag ska dra ner till stan, skriver kanske något mer innan jag drar till Bea ikväll. See ya!





Ps. Sarah, din blogg går inte att kommentera på, fixa det ;) D.S

I'm am my worst enemy...

(Bild från lundlund.se)

Blev hemma idag, kände verkligen att jag inte skulle orka stanna i skolan hela dagen ialla fall, är hur yr i huvudet som helst, varje gång jag ställer mig upp snurrar det till. Måste bli frisk tills imorgon för då har vi endagspraktik, men jag tror jag hinner bli bättre tills dess.

Just nu gör jag inte så mycket, har precis bankat igång min dator så vi får se hur länge den lever, den kan dö när som helst, sjukt irriterande. Vi ska lämna in den på felsökning för att se om de kan hitta nå fel på den, hoppas bara att det inte är svindyrt att laga den, har inte lust att behöva lägga ner hela sommarjobbslönen på den här skrothögen som inte ens är gammal! Det är det som stör mig mest, borde inte ha hunnit bli fel på den än tycker jag, men men, det är som det är.

Nu ska jag sätta mig och äta något mellanmål eftersom vi inte hade nån lunch hemma. Tror jag ska läsa lite i boken jag läser just nu, Hobbiten av J.R.R Tolkien, ganska tveksam om det verkligen är min sorts bok men jag ska läsa ut den ändå.

Hoppas ni får en fortsatt bra dag! Kram//Sandra

God natt Sverige!

Ska alldeles strax gå och lägga mig i min varma och sköna säng och sova, är helt död och mår inte hundra så vi får se hur det blir imorgon, har ont i huvudet och halsen och känner mig allmänt hängig, får se om jag håller på att bli sjuk, hoppas inte det...

Jag har sovmorgon imorgon så jag kanske hinner lägga in ett litet inlägg imorgon innan jag cyklar till bussen, om jag kommer iväg så att säga *suck*

God natt önskar en väldigt trött Sandra

(inte min säng ;), hittad på www.beautifulhome.se)

I want to see amazing bubbles...


Tror jag haft med den här bilden förut, men jag gillar den verkligen så den får komma igen...och det är ju en ny redigering på den :)

Bild härifrån

Ett litet tips...


Tänkte tipsa om en riktigt bra produkt som jag köpte i tisdags förra veckan när jag var till Uppsala med Nathalie <3. Jag köpte en hårinpackning från Loréal Elvital för endast 49kronor på Åhlens, den kostar ungefär mellan 60 och 80kronor egentligen tror jag, det var specialpris, vet inte om det är det fortfarande.

Hårinpackningen är super om ni har som mig ganska långt kvar till nästa klippning, jag använde den en gång och håret kändes nyklippt, riktigt bra om håret känns slitet och torrt. Det finns flera olika sorter av inpackningen till färgat hår,slitet hår, långt hår mm. Man får ju känna efter vad man behöver. Jag köpte den rosa för långt hår (inte bara för förpackningen) och den funkar utmärkt för mitt hår. Verkligen värt priset! Ett litet minus är att den luktar väldigt starkt!

+ Priset nu när det var specialerbjudande
+ Håret känns lent efteråt
+ Håret blev glansigt
+ Den luktar gott (men som sagt starkt)

- Att den luktar så starkt


(Fyra av 5)

My Heart Will Go On...


Titanic är absolut min favoritfilm, vet inte hur många gånger jag sett den men jag sitter fortfarande tårögd stora delar av den. Så många människor avled på grund av att det skepp som inte kunde sänkas gjorde det, när man ser hur alla faller över ombord, prästen som läser psalm ändå tills slutet och hur orkestern inte slutar spela *snyft*

Ni som inte sett Titanic, skäms!

Ny början?


Som ni läste i förra inlägget så håller jag på att göra om lite här på bloggen, kände att det stod mellan antingen göra om, göra en ny blogg eller lägga ner bloggandet helt. Känns inte som det är så roligt längre, är inte inspirerad och det känns inte som om någon läser det ändå...Men jag kände för att ge det en ny start istället. Nu ska jag försöka blogga oftare, skriva om filmer jag sett, klädeer jag köpt, låtar jag gillar, ja allt alltså, men ska försöka komma på lite roliga saker att skriva om också...Är väldigt öppen för förslag :D


Bild härifrån:
http://www.lundlund.com/photographers/marcus-ohlsson


Blogg under renovering....

Rubriken talar för sig själv....


...


Jag verkligen bombarderar min blogg med inlägg nu känns det som, som om jag inte har tid med någonting annat än bloggen...*host*

Det blir som ni mätker inte speciellt många inlägg nu, har idé torka och ingen som helst lust att blogga just nu så det blir bara något litet meningslöst inlägg då och då, men nu är det påsklov så jag kanske kan ta mig lite mer tid att hitta på något roligt att skriva om här...Vi får se.

Som sagt är det äntligen påsklov(!!!) som jag längtat! I fredags följde jag med Frida hem efter skolan och sov över där, och åkte fyrhjuling för första gången i mitt liv! Måste ju säga utan att skryta att jag fick kläm på det ganska snabbt ;D Sen på lördagen åkte jag hem igen och var som en zombie när jag kom hem :) Det var klart för varmt att sitta i en fullsatt buss i en timme, som gjort för huvudvärk :)

Igår gjorde jag ingenting, slappade bara. Kollade på ett par filmer och bara degade runt hela dagen, skönt, det behövs ibland.

Idag ska jag städa mitt rum, funderar på att göra en storstädning, men det får vi se om jag orkar :) Annars blir det nog bara att ta upp alltfrån golvet och trycka in i byråarna ;)

Imorgon blir det Uppsala med bästaste Nathalie <3 om hon hunnit blivit frisk tills dess :( Ska ringa henne ikväll för att höra om hon orkar åka imorgon, hoppas hon mår bättre nu...


Nu ska jag gå och börja städa, wish me luck, jag hatar att städa :(!!

RSS 2.0