Tydligen är jag dålig på engelska och svenska och No och...

 
(lyssnade vi på hundra gånger på tyskan)

Betygsnacket med min "älskade" tyskalärare:
Läraren; Jaa, du är inte så jättebra på grammatik, det är samma med din engelska, du har lite svårt med det
Sandra(jag);  Eh(chockad), vad fan har engelskan med det här att göra? Föresten har jag Vg i engelska och det är typ grammatiken och den skriftliga biten jag är starkast på.
Läraren; Jaha du har det?(ser ner i golvet en stund) men om du koncentrerar dig bättre kan det gå bättre i svenskan, Non, tekniken och dom andra ämnerna också...
Jag; Jaha, men det är fortfarande tyska jag har med dig(irriterat), du kan ju inte veta hur jag ligger till i dom andra ämnerna... Jag kom hit för jag ville veta hur jag ligger till i TYSKAN! (håller inne en explosion)
Läraren; Jag sätter ett G - på dig, som sagt du är inte så bra på grammatikdelen och behöver plugga på den. Du kommer kunna höja det på gymnasiet om du bara vill lägga ner tid på det...
Jag; Kommer inte ha tyska på gymnasiet om jag inte väljer till det och den kommer jag inte göra...
Läraren; Nehe, och varför inte det?
Jag; För jag har inte gillat tyska sen Ingrid slutade...
Läraren; Okej...(lång tystnad) men du får G-
Jag; Jaha, hej då (går ut ur rummet och drämmer igen dörren)


(kortade ner det lite, hon babblade på hur länge som helt om gymnasiet och dom andra ämnerna och böcker och annat bajs, med det var den här delen jag blev mest förbannad över...)


Kommentarer
Postat av: J O H A N N A

H&M är svaret på den underbara bikinin :-)

2008-05-30 @ 23:39:23
URL: http://jorydberg.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej, hittas på idag? Solar kanske i det fina vädret? Kram

2008-05-31 @ 13:56:19
URL: http://candygirl84.webblogg.se
Postat av: Sandie

Vilken opedagogisk lärare!!! Hon ska ju helt enkelt enbart bedöma din tyska, hur det är i de andra ämnena ska hon strunta i om det inte är väldigt relevant för din mentala tankeverksamhet att du kanske har svårigheter men annars ska hon ju inte förutsätta saker heller... hon borde fråga vad du tycker är svårt/lätt och fråga vad du tycker om engelskan dessutom är den tyska grammatiken svårare än engelskans så jag förstår henne inte alls... sorry för på babblandet, jag e utbildad lärare å sånt där e bara dåligt av lärare å göra.. kämpa på!

2008-05-31 @ 14:46:03
URL: http://chipset.webblogg.se
Postat av: Emma

Jävla puckolärare :O

2008-06-08 @ 17:21:12
URL: http://asof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0