Blow

             


Köpte filmen Blow med Johnny Depp igår och jag tänkte skriva vad jag tyckte om den. Jag köpte den för 79:- På Mediamarkt och tycker att den var värd varenda krona.

Handligen: Riktigt intressant, det är en sann historia och det gör att man verkligen sitter som klistrad. Man försöker förstå vad som rör sig i George Jung´s huvud och man tycker om honom samtidigt som man tycker att han är helt dum i huvudet. Filmen handlar om George som bestämt sig för aldrig bli fattig som sina föräldrar och han börjar sälja knark för att få ihop pengar. Detta går bra ett tag innan han åker fast och åker in i fängelset. Han försöker Få ordning på sitt liv men lyckas inte och riskerar att förlora sin fru och det som betyder mest av allt i hans liv, hans älskade dotter.

Skådespelarna: Johnny Depp och Penelope Cruz, kan det bli bättre? Den bästa skådespelaren och en riktigt duktig skådespelerska i samma film. Kan inte tänka mig bättre personer för rollerna.

Slutet: Sorglig och enligt mig oväntat, trodde verkligen att allt skulle ordna sig till slut. Jag satt tårögd under slutet av filmen, det berörde mig verkligen. George´s öde är verkligen gripande och jag vet inte riktigt om jag ska vara arg på honom eller om jag tycker synd om honom, det är nog en blanding.

Sammanfattningsvis tycker jag att filmen är skitbra! Det är absolut en ny favoritfilm. Det är inte riktigt den sortens film jag brukar gilla och jag medger att jag köpte den endast för att Johnny Depp är med den. Men den är faktiskt riktigt riktigt bra och jag kommer se den massor av gånger. Se den!

    
                                                            (Fem av fem)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0