Mina fem favoritfilmer just nu - Kärleksfilmer


Vet inte om någon är speciellt intresserad men jag tänkte visa mina fem favoritfilmer om kärlek just nu, Twilight är också en STOR favorit just nu men jag tror att de flesta sett den redan (om inte borde ni göra det) och jag tänkte tipsa om några andra.

Chocolat - Antingen älskar man eller hatar man den här filmen tror jag, har hört många olika åsikter om den. Jag älskar den, jag blir glad av den (inte bara för att Johhny Depp är med i filmen) Den är så fin, den visar att man verkligen kan klara vad som helst bara man ger sig f*n på det. Att man kan älska vem som helt utan att bry sig om vad andra tycker. En riktigt fin film enligt mig. Att Johnny är med i den gör den ännu bättre, för han är riktigt snygg i den filmen!

Dirty Dancing - En riktig klassiker som ALLA tjejer, kvinnor,damer, tanter, tonåringar mm. borde sett innan man dör. Det går inte att inte tycka om Dirty Dancing, sjukt fin och mysig film som (precis som den ovan) visar att man verkligen kan älska vem som helst, man ska inte bry sig om vad alla tycker. Riktigt bra musik i filmen som verkligen fastnar. Man (eller iallafall jag) sitter och småler under hela filmen för den är så fin. Har ni inte sett Dirty Dancing, gör det!

Gilbert Grape - Med, gissa vem, Johnny Depp i huvudrollen (suprise!!!!) Här är en av hans första riktigt populära filmer. Jag älskar Johnny´s karaktär i den här filmen, han har faktiskt ungefär samma personlighet som jag själv i den här filmen. Han försöker att göra rätt hela tiden men lyckas inte alltid, han försöker hålla humöret uppe men ibland tappar han det. Jag kan ialla fall identifiera mig ganska mycket i hans karaktär Gilbert. Även Leonardo Dicaprio medverkar i den och det är den av hans allra första filmer och han spelar karaktären väldigt bra. Sorglig, rolig, söt och helt underbar!

Titanic - Också en film som alla borde se, så himla sorglig och hemsk men ändå så himla fint gjord. Skådespelarna har gjort ett skitbra jobb i den här filmen och det känns verkligen som om de var de som var med när det verkligen hände. Att den är verklighetsbaserad gör den bara värre. En riktig snyfthistoria, kan aldrig låta bli att bli tårögd när jag ser den, och då har jag sett den måååånga gånger.

Mannen som kunde tala med hästar - Scarlett Johansson´s sjunde film, det är en väldigt fin historia om en flickas och hennes mammas kamp att kämpa vidare efter en hemsk olycka. Otroligt sorglig den här med, ialla fall i början då jag grät som en bebis sist jag såg den. Efter ett tag blir den bättre och jag satt och log vissa delar av den. Bra skådespelare som verkligen lever sig in i rollerna. Sjukt bra film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0