Röda lappar...


Vädligt lugn dag idag, har inte gjort någonting typ, det var väl på svenskan jag och Sarah jobbade lite, annars var det ingenting alls. Känns väldigt onödigt att åka till skolan nu, när man ändå inte gör någonting när man väl är där. Om man åker dit och inte gör något vettigt alls känns det som om jag lika gärna kan stanna hemma. Synd nog skulle aldrig min mamma ta det som en godbar ursäkt till att låta mig stanna hemma ;)

Idag ringde min "handledare" om mitt sommarjobb, ska jobba 3 veckor på lasarettet här på stan, kirurgavdelningen för att vara exakt. Jag ska och hälsa på dem på mottagningen på måndag för att få reda på vart det ligger och vad jag ska göra och så. Kommer nog gå bra, det är ju alltid lite nervöst de första dagarna när man börjar med något nytt.

Just nu gör jag ingenting, väntar på mat, håller på att svälta ihjäl. Inte speciellt god mat i skolan idag, pytt i panna, ush, hatar skolans pytt i panna. Gillar inte den jag får här heller, men den smakar ju ialla fall inte gummi :)

Ikväll ska jag inte göra någonting alls, kolla på tv, läsa och blogga står högst på listan idag. Ska även kurera om mina enormt solbrända ben så att jag kanske inte är fullt lika röd imorgon. Men imorgon tror jag faktiskt att jag kan slippa ha långbyxor :D


Idag på svenskalektionen:

*sitter och skriver om musikens hus (vi ska ha muntlig redovisning om det på onsdag)*

Läraren: Här har ni papper om ni vill göra små kort för stödord
Jag: Men alltså, jag och Sarah vill ha röda kort...
L: Va?
Jag: Jag skoja (frånvarande)
L: Jaha! alltså ni kan få det om ni vill
Jag: Ne det är lugnt...*fortsätter skriva*


Efter ett tag läser jag vad jag skrivit och då har jag skrivit: Musikens hus är omtalat p.g.a deras röda lappar!

Då har jag alltså varit så borta och inne i vårat "samtal" att jag skrivit lappar istället för rulltrappor!'

Jag visade för Sarah och hon och jag började apskratta (jag så mycket att tårarna rann men det är en annan historia). Vi visade för Frida men hon tyckte inte att det var speciellt roligt så det var nog bara jag och Sarah som fattade och tyckte det var kul :D

Sarah och jag har noll humor! <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, nej jag fattade inte riktigt vad som var så roligt...;)

2009-06-01 @ 17:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0